28.01.2019

Hektisk trafik på Middelhavet

Forfatter: Peter Krogsten

- nu stilhed

Der har været hektisk aktivitet ud for Zuwara i Libyen, og trafikken over Gibraltar går også strålende.

Professor Albrecht Penck sejlede til Palma de Mallorca, hvor man ankom 19/1 2019 09:35. Det oplyses at da SeaWatch3 lå ud for Malta med migranter ingen ville have i land, hjalp Professor Albrecht Penck med 15 tons vand og sko. Jeg har checket om sko skulle være en oversætterfejl, men det er det ikke.

SeaWatch 3 og dets RHIB SeaWatch Delta har deltaget i en større aktion udfor Zuwara i Libyen, formentlig styret af MRCC i Rom. Man ændrede kurs og fart konstant, var i nærheden af hinanden, hvilket defineres som mindre end 50 meter, hyppigt, og begge ligger skiftevis stille eller sejler. SeaWatch3 som regel for lavt fart, mens gummibåden veksler meget og ofte er oppe på 25 knob. Man opsamler personer, hvilket understøttes af oplysninger om en kæntret båd. På et tidspunkt var afstanden mellem de to skibe over 100km, og der må være andre skibe der ikke kan ses i området, alene af den grund af ar SeaWatch Delta ikke kan have brændstof ombord til så lang en tur. NGO skibene slukkede tidligere ofte for AIS udstyret i lange perioder, og militære skibe, herunder Frontex, benytter det ikke. Man kan få et fingerpeg ved at besøge den italienske kystvagts hjemmeside, hvor det oplyses at i december 2018, altså længe efter Salvini lukkede trafikken ind i Italien, var der 11 aktioner. Italiens kystvagt landsatte 46, Frontex 45, og toldvæsenet 146 personer. NGO’erne landsatte 0. Det er altså en sandhed med store modifikationer, at migranttrafikken er standset.SeaWatch3 ligger nu i den italienske kystvagts base i Augusta på Sicilien.

Den italienske kystvagt oplyser i sin seneste offentliggjorte årsrapport, at der i 2017 ankom 119.445 illegale migranter til Italien. De kom fra Nigeria, Guinea, Elfenbenskysten og Mali. 75% var mænd, 11% kvinder og 14% børn. Der kom så få fra Syrien, at de slet ikke er med i Top-10. Syrerne kom i 2014. Et lidt anderledes billede end det danske medier fortæller os.

Gibraltar. I 2018 ankom mere end 57.000 til Spanien via Strædet ved Gibraltar. Der er mange tilfælde, hvor man sejler store gummibåde direkte op på stranden, hvorefter de ombordværende forsvinder i land. Den spanske kystvagt sejler også mange ind. Spanien giver dem en opholdstilladelse der gælder i 45 dage, og stort det intet andet. De fleste forsvinder, enten som illegal underbetalt arbejdskraft i Spanien, eller de søger nordpå.

Sea-Eye sejlede fra Algeciras til Gibraltar og flytter lidt rundt i havnen, men efter de oplysninger jeg har, sejler det ikke ud af havnen.

Aquarius Dignitus ligger stadig i Cadiz.

Lifeline er stadig beslaglagt i Valletta, og alle oplysninger om ejere m.v. er væk.

Seefuchs er også stadig opbragt i Valletta, og her er alle oplysninger også væk.

Jugend Rettet, hvis skib Iuventa for længst er konfiskeret af den italienske højesteret, blev 13/12 2018 indstillet af den socialistiske gruppe i EU parlamentet til Sakharov Prisen, der gives for ”Freedom of Thought.” Sidste frist for indstilling er 13/9 kl. 12 i Strassbourg, så det må være for 2019. Prisen er på 50.000 EUR, hvilket ville lune i Jugend Rettets slunkne kasse.

MOAS skib Phoenix har ligget i Dubai et halvt år, og MOAS skriver en del om situationen i Yemen i deres nyhedsbreve.

Det er ganske betegnende at ingen af disse organisationer bekymrer sig om forfølgelserne af kristne eller jøder i området, og det gælder også for EU og FN. Alt dette er tilgængeligt via offentlig dokumenter, og det er en skamplet på dansk presse at man publicerer Fake News i stedet for reelle oplysninger.

​​​​​​​@ Peter Krogsten, Danmark, 2019

Læs INDSIGT-UDSYN her

BESTIL BØGER HER

Nyeste videoer -  herunder alle
talerne fra Folkefesterne 2014-2019
se dem i videoteket lige nedenunder

Se flere i Audio- og videoteket

Giv en hånd med

Bliv medlem af foreningen eller støt vores arbejde økonomisk.

 

Du melder dig ind her

MobilePay betalingsnr.:
34810