26.03.2018

Bare et par forslag

Forfatter: Steffen Wernberg-Møller   

Den største sten på vejen i Europa er Angela Merkel. Den største sten på vejen i Danmark er Lars Løkke Rasmussen.

 

En ganske væsentlig del af deres store vægtfylde skal findes i fornægtelsen.

Hvis en alkoholiker skal hjælpes, så forudsætter det, at han erkender problemet, og er parat til at tale om det.

Er han ikke nået til dette punkt, så hjælper det ikke, at ambulatoriet sender ham i døgnbehandling. Så vil man ikke kunne hjælpe, særligt ikke hvis ordet alkohol er tabu.

Sådan er det også, når det er andre slags problemer der skal løses, ikke mindst politiske. De kan ikke afhjælpes, hvis den grundlæggende årsag er tabu.

Lige nu forsøger regeringen at løse Danmarks ghettoproblem, hovedsageligt ved, at sprede beboerne og jævne nogle bygninger med jorden. 

Man forstår tilsyneladende ikke, at årsagen til, at en given samling bygninger i et vilkårligt område er blevet til en ghetto, er at finde i islam, og ligger indlejret dybt i hver enkelt muslims hoved. 

Helt fra små er børnene blevet hjernevasket. En hård socialisering har hindret, at "svage" karaktertræk som empati og samvittighed har fået fodfæste, og blevet en del af personlighedsstrukturen.    

I den vestlige verden betragtes den slags mennesker som afstumpede, men i den muslimske verden, er der tale om, at man har konstrueret gode muslimer, og forberedt børnene til et liv, i et helt andet samfundssystem.

Det forsvinder ikke gennem homøopatiske fortyndinger af problemet ved at sprede beboerne, eller ved at demolere nogle bygninger. Ghettoen findes indeni. Parallel samfundet ligger dybt forankret i psyken, og det kan hverken politikere eller pædagoger ændre ved.  

Det ville man vide, hvis man vidste hvad islam var. Det ville man vide, hvis man ikke var i fornægtelse.

Man kan ikke løse et problem, hvis ikke der først er en problemerkendelse, og dernæst en parathed til at tale om det.

Til en start, så kunne en øget problemerkendelse indledes med at indse, at man under religionsfrihed har fredet et system, der et langt stykke hen ad vejen ikke er en religion, men et erobringsideologisk maskineri. 

Dernæst indse, at ens egen berøringsangst, der bunder i misforstået hensyn for ikke at støde sarte "religiøse" følelser, er en del af dette maskineris strategi. Indse, at det er farligt for vores samfund, for det virker.

Det stopper kritik og debat. Og så handlingslammer det igen og igen, som nu hvor endnu en virkningsløs symbolpolitisk dyr lappeløsning er på trapperne.  

Når man så har indset dette, så kan snakken - diskussionen - tage sin begyndelse.

Der er meget der i løbet af de sidste 30 år, er blevet forsømt. Meget der ikke er blevet talt om. Indgangsvinklerne er mange. 

Hvad med at starte med, at tale om, hvad det er i islam, som gør integration forbudt ? 

Tale om, hvilke problemer dette medfører for vores samfund i relation til sikkerheden, trygheden, friheden samt mulighederne for velstand og vækst fremadrettet. 

Tale om det problematiske i, at fjendtligheden er en religiøs pligt. 

Tale om, at det er et problem, at man som muslim bedrer sig gennem fjendtlighed.

Tale om islamisk intolerance. Tale om den islamiske racisme mod kristne, jøder, homoseksuelle og alle andre slags mennesker.

Tale om, hvad islam kommer til at betyde for vores egne børn, og deres børns fremtid, hvis ikke snart politikerne bryder tabuet, erkender problemet, og påbegynder en ansvarlig problemløsningsproces. 

Det var bare et par forslag.

 

 

 

 

Læs INDSIGT-UDSYN her

BESTIL BØGER HER

Nyeste videoer -  herunder alle
talerne fra Folkefesterne 2014-2019
se dem i videoteket lige nedenunder

Se flere i Audio- og videoteket

Giv en hånd med

Bliv medlem af foreningen eller støt vores arbejde økonomisk.

 

Du melder dig ind her

MobilePay betalingsnr.:
34810