18.03.2018

Jacob Mchangama:

Forfatter:

Sådan styrker vi den nationale sikkerhed og den offentlige orden uden at ofre friheden

"Men man må undre sig over, at den nuværende regering ikke allerede har taget skridt til en gang for alle at få gjort op med det årtier gamle spøgelse vedrørende udvisning af kriminelle udlændinge. ... For selvom størstedelen af de dømte udlændinge rent faktisk udvises, er der stadig hårdkogte typer, der slipper med en, to, tre eller fire betingede domme. Her kunne man også kigge mod Canada, hvor udgangspunktet er, at man automatisk udvises, hvis man idømmes seks måneders ubetinget fængsel, eller for en forbrydelse med en strafferamme på 10 år eller mere. I den nuværende situation er det værd at afsøge den slags lovgivning og udnytte, at den Europæiske Menneskerettighedsdomstol har givet medlemsstaterne længere snor i forhold til udvisninger."

Seneste INDSIGT-UDSYN

Den seneste udgave af INDSIGT-UDSYN er sendt ud til vores abonnementer og medlemmer. Du kan læse den forrige.

Læs Danskeren INDSIGT-UDSYN

OPGØRET >>>