01.12.2017

Et indblik i, hvad muslimsk børneopdragelse egentlig handler om - ondskab og uforanderlighed

Forfatter: Steffen Wernberg-Møller

I forbindelse med udgivelsen af sin debutroman "Dødevaskeren", udtaler den unge dansk kurdiske kvinde Sara Omar sig i et interview til Berlingske Tidende. Artiklen blev bragt den 30/11 2017. Hendes ord bør der lægges mærke til. Dels fordi det er ekstremt sjældent, at høre indadvendt selvkritik fra en muslim,  dels fordi hun rammer plet om islam, og dels så fortjener hun det, for hun gør det med livet som indsats.

Først siger hun : "Vi bliver nødt til at fortælle om vores oplevelser, så danskerne kan forstå, hvorfor vi ikke bare kan komme ind i den verden, I gerne vil have os ind i. I bliver nødt til at sætte jer ned og forsøge at forstå, hvad ondskaben har gjort ved os".

Lidt længere nede siger hun : "For mig er det en vigtig kamp at tage, så vi kan få nogle sundere og raskere generationer herfra. Det er vigtigt for vores døtres skyld. Ellers reproducerer vi bare ondskaben".

Hendes formuleringer præciserer i få ord nogle sandheder om islam, der samtidig udgør en så alvorlig problematik, at det nu truer den vestlige civilisation. Hun siger ligefremt, at det drejer sig om ondskab, og uden ændringer, så vil muslimske familier generelt ikke producere sunde og raske generationer fremadrettet, men bare fortsætte med at reproducere ondskaben.

Det er ord der trækker tænder ud på uhyret. Det kommer indefra, det er sandt og så truer et oprør fra muslimske kvinder islam som ideologisk system, for hvis der kommer ændringer til det bedre, sådan som den unge forfatterinde efterlyser, så vil islam miste sin resistens.

Islam er mildest talt ikke lykkebringende, og det er tillige ekstremt samfundsmæssigt uhensigtsmæssigt, og har kun overlevet i 1400 år, uforandret generation efter generation, fordi frafald og kritik blev straffet med døden.

Det Sara Omar er i gang med, er at pille islams fundament fra hinanden, fordi systemet er etisk uforsvarligt og falder fra hinanden, i det øjeblik det ikke længere er urørligt. Lad os derfor håbe på, at der snart kommer mange flere modige muslimske kvinder som hende med ind i frihedskampen, sådan, at det ondskabsreproducerede uhyre bliver stoppet, inden det ødelægger alle mennesker og alle samfund på jorden.

Det haster, for "den" er godt i gang med at fortære Europa, som "den" har fortæret Mellemøsten.

Ud over, at hendes revolutionære ord er vigtige indadtil i islam, så er hendes ord også vigtige ude i friheden hos os. Hendes præcision fremmer forståelsen bredt, også i korrekte kredse der normalt er udenfor rækkevidde, fordi hun som insider beskriver den onde cirkel. Dermed gør hun det tydligt og begribeligt, hvad det er for en vortex, den fri verden nu er ved at blive suget ned i.

Steffen Wernberg-Møller

Bestil bøger her - fra