21.05.2006

Hvad er Plan D ???

Forfatter: G. Johnsen

Et kæmpe gulvtæppe egnet til at skjule pinagtigheder.

Fredag 19/5 havde Konservative Studerende arrangeret et møde på Kbh.s Universitet, hvor EU- kommissæren for kommunikation og institutionelle forhold, Margot Wallström, skulle holde foredrag med efterfølgende debat under ordstyring af chef for DI’s Europapolitiske funktion, Lykke Friis.
Får EU en forfatning? lød det. Der var kun afsat en sølle time til det store emne, så det blev ret overfladisk, men foredragsholder og flertallet af de 200 fremmødte syntes ret enige på forhånd. Ikke så sært, eftersom publikum tydelignok kom fra konservative kredse, handel og industri, måske fra Arla? eller andre firmaer, der lefler for islam af hensyn til deres handel og blæser EU´s oprindelige befolkninger en lang march.
Wallström gentog et kvarters snak fra tidligere svensk TV: EU var nu i gang med ”Plan D”. D stod for Dialog, Debat og Demokrati – noget som man efter forfatningsNejet har forstået er vigtigt.
Man ville skabe tillid.

Men der var åbenbart et par  tilhørere, som vidste besked med noget, man ikke ville tale om.
Og det blev åbenbart en sjælelig rystelse for Wallström:

Tillid?. I ti år har I omhyggeligt fortiet alt om EU´s ”Euro-Mediterranien Projekt”, som Anna Lindh Fonden og Dansk Center for Kultur og Udvikling arbejder på: den afsluttende fysiske sammensmeltning af den islamiske og europæiske verden til een blok, så Middelhavet bliver et indhav. Officielt vil man lytte til folk, have åbenhed og demokrati, men Wallström nævnte ikke med eet ord det største problem for Europas befolkninger. Hvorfor fortæller I ikke, at I på mødet i Neapel den 28. november 2003 har lovet de 9 islamiske deltagerlande foruden Israel EU-medlemsskab med EU´s 4 fundamentale rettigheder – herunder fri bevægelse for mennesker, altså for en øget islamisk folkevandring?

1. Hvorfor er der total tavshed om Euro-Mediterrranien hos politikere og medier? Genvinder EU borgernes tillid ved fortielser?
2. Hvad er formålet med projektet?

”Det var klare spørgsmål!” sagde ordstyrer Lykke Friis.

Men Wallströms smil stivnede. Hun blev lang i ansigtet og svarede ikke, men mumlede: Jeg forstår ikke, hvad spørgeren har imod Euro-Mediterranien projektet.

No virus found in this incoming message.
Checked by AVG Free Edition.
Version: 7.1.392 / Virus Database: 268.5.6/340 - Release Date: 15-05-2006

Seneste INDSIGT-UDSYN

Den seneste udgave af INDSIGT-UDSYN er sendt ud til vores abonnementer og medlemmer. Du kan læse den forrige.