18.05.2006

Dansk statsborgerskab.

Udlændinge gør dansk statsborgerskab til en joke.

I forbindelse med æres-drabssagen fra Slagelse, der nu er under retslig behandling i Østre Landsret, har medierne draget nogle ting frem, der er afslørende for dansk udlændingepolitik.

Den myrdede unge pige Ghazala Kahn, var dansk statsborger, - men talte overhovedet ikke dansk.

I Morgenavisen Jyllands-postens "Indblik-sektion" søndag den 14.maj kunne man læse følgende:

"Baggrunden for det drama, der udfolder sig på Slagelse banegård den 23. september 2005, begynder ifølge politiets oplysninger på et fly mellem Islambad og københavn i 2002. 15-årige Ghazala er på vej fra Pakistan til Danmark, hvor hendes familie har et hus på Amager. Her bor familiens overhoved, Ghazalas far. Han har boet i Danmark i mange år, taler godt dansk og er taxavognmand i København.

Det er langt fra første gang, Ghazala besøger Danmark. Lige som sine to søstre og to brødre er hun dansk statsborger, men bor i landsbyen Dillo i Pakistan. Her har familien et stort hus, hvor de tre søstre, deres mor samt flere familiemedlemmer bor.

Pigerne bor permanent i Pakistan, hvor de går i skole og bliver opdraget af moren. De to brødre bor hovedsageligt i Danmark, hvor de hjælper til i faderens vognmandsfirma, som består af fem taxaer og omkring ti ansatte.

Drengene er vokset op i Pakistan, hvor de har gennemført deres skolegang. Senere er de flyttet til Danmark og er begge blevet gift med pakistanske kvinder. De tre søstre er ikke pakistanske statsborgere til trods for, at de bor i landet det meste af året. Det betyder, at de ofte må rejse med fly til Danmark, for at forlænge deres pakistanske visum."

Ja, De læste rigtigt.

Man må stille det spørgsmål, er det at være indehaver af et dansk statsborgerskab blevet reduceret til det rene fup og fidus. Er begrebet nationalitet totalt forsvundet ud af hovedet på de danske parlamentarikere, der har haft ansvaret for fremmedlovgivningen i Danmark de seneste 30-35 år?

Den unge smukke Ghazala, kom i "klemme" i internationalisternes vanvittige utopia, hvor man bort- elliminerer forskellen på islamisk og vestlig tankesæt.

Det var på en fly-rejse i 2002, den  pakistanske pige Ghazala Khan, møder den unge pakistanske mand, som hun giftede sig med. Det blev hendes skæbne.

Kilde: Morgenavisen Jyllands-Posten/ Niels Thimmer og Mille Marie Christensen søndag den 14. maj 2006.

Bestil bøger her - fra
Den Danske Forening