14.05.2006

Kosovo – et land, der er ved at blive islamiseret af De forenede Stater, NATO og De Forenede Nationer

Forfatter: Lee Jay Walker

USA's optræden rejser alvorlige spørgsmål

Siden Anden Verdenskrig har der været tre store konflikter på Balkan, som har omfattet ortodokse kristne samfund og muhammedanske samfund; dette gælder Cypern, Bosnien og Kosovo. I alle tre tilfælde har De forenede Stater støttet muhammedanerne og måske vil det samme ske en skønne dag for de ortodokse kristne i Makedonien?

I modsætning til de store kristne samfund i Bosnien og på Cypern, er det landet Kosovo, som er ved at blive islamiseret og albaniseret under NATO, FN og andre internationale institutioner, som burde være neutrale. Vestens medier vender endnu engang ”det blinde øje” til og informationer om døde serbere vurderes ikke at være vigtige. Derfor får etnisk udrensning på ”albansk vis” lov til at brede sig og kan på et tidspunkt forårsage en opsplitning mellem europæiske medlemmer af NATO og medlemmer fra USA, for det ser ud til, at USA på et tidspunkt vil tillade Kosovo enten uafhængighed eller at forenes med Albanien, mens Frankrig og andre europæiske nationer vil modsætte sig dette.

Historier om serbere og romaer, som bliver slået ihjel og forfulgt i Kosovo bør fortælles, for deres liv er vigtige og hvis demokrati og liberalisme betyder noget, så må serbere, romaer og ikke-albanere have frihed og religiøs frihed. Man må forstå, at både islamisering og albanisering finder sted i dagens Europa med amerikansk støtte, som i øvrigt var det, som startede konflikten. Det er også vel værd at huske på, at tyrkisk nationalisme ødelagde kristendommen i Tyrkiet i 1915 og albansk nationalisme i Kosovo vil gøre det sammen, hvis den får lov til det.

Derfor er mennesker som Marica Maric vigtige og historien om hendes død, som historierne om talløse andre serbiske ortodokse kristne og romaer, bør fortælles. For Marica Maric blev voldtaget i sit hjem i Belo Polje og derefter myrdet og vansiret. Hendes forbrydelse var, at hun var kristen og ikke-albaner i Kosovo, men hendes død såvel som talløse andres blev forbigået i tavshed af Vestens medier.

I området Istok var situationen endnu værre, for 40 serbiske lig blev fundet på én dag, inklusive liget af fader Stefan fra Budisavac klostret; og bare i sidste uge blev to serbere dræbt, fordi de svømmede i et omstridt område. Endnu mere rystende er det, at amerikanske, Nato og FN tropper forholdt sig passive, mens 180.000 serbiske kristne og tusinder af romaer blev etnisk udrenset. For i amerikansk kontrollerede områder som Urosevac blev hele den serbiske befolkning fordrevet og amerikanske tropper tillod albanere enten at ødelægge serbiske hjem eller fjerne deres ejendom. Det var etnisk udrensning ”albansk stil” eller, i betragtning af amerikansk passivitet kunne det godt kaldes ”amerikansk stil”.

I dag står det klart, at serbere og ikke-albanere i Kosovo lever i reservater og det ser ud til, at fuldstændig etnisk udrensning af serbere vil løse problemet, for USA savner enten evne eller vilje til at beskytte kristne i Kosovo på længere sigt. Derfor har man tilladt, at hundreder af kristne kirker og klostre er blevet ødelagt. Som de armenske og assyriske kristne blev udslettet af tyrkiske og kurdiske muhammedanere i 1915, er det vigtigt at udslette kristne kirker og kulturarv for en dag at kunne skabe et ”rent albansk muhammedansk Kosovo”.

Selvfølgelig er der mange amerikanske tropper og medlemmer af NATO og medlemmer af EU, der ikke er enige med USA m.h.t. at tillade enten et muhammedansk Kosovo eller en forening med Albanien. Og hans nåde Amfilohije, ortodoks kristen leder, har udtalt, at ”… havde det ikke været for tilstedeværelsen af internationale styrker i Kosovo, så ville de nu også i Pec, såvel som i Decani og Gracanica være reduceret til grus- og askebunker.”

Men serbere og ikke-albanere kan i det store og hele ikke beskyttes i Kosovo, derfor tillod det internationale samfund hundrede tusinder af ikke-albanere at blive fordrevet. Så en skønne dag kommer man måske til at høre den islamiske kalden til bøn i Kosovo og se det som et næsten 100 % albansk-islamisk land. Det er ironisk, at Det ottomanske Imperium ikke helt kunne knuse den kristne modstand i dette område selv om de i århundreder gjorde titusinder af kristne drenge til slaver og konverterede dem til Islam. Men efter den amerikanske intenvention i dette land er det blevet tømt for kristne og ikke-albanere.

Det er således tydeligt, at den kristne civilisation betyder meget lidt både i Irak og Kosovo. For også i Irak er hundrede tusinder af kristne flygtet siden den første amerikanske konflikt med Irak og i dag frygter de, at Irak bliver en islamisk stat. I begge lande bliver de kristne overladt til sig selv, og hvis Kosovo kommer til at lide samme skæbne som Irak, ser fremtiden meget sort ud for kristne i disse lande. Det vil betyde begge steder, at kristne er blevet jaget på flugt p.g.a. kortsigtede amerikanske mål.

Alt dette taget i betragtning, hvorfor har Amerika støttet Islam tre ud af tre gange imod de ortodokse kristne på Balkan? Og hvorfor fremstår USA som anti-islamisk, når USA i virkeligheden er allieret med Saudi Arabien, Pakistan og andre islamiske nationer? Hvorfor har Amerika hjulpet Islam til at få solidt fodfæste i Europa, når det skal forestille at være anti-islamisk? Og, vigtigere endnu, hvorfor tillod USA og NATO den etniske udrensning af ikke-albanere i Kosovo? Formålet med USA’s intervention skulle være menneskerettigheder og at beskytte en forfulgt minoritet, men den samme nation tillod kristne civile at blive fordrevet og Saudi Arabien at sende enorme ressourcer til Kosovo og Bosnien? HVORFOR?

Kilde:             http://www.savekosovo.org/default.asp?p=4

talerne fra Folkefesterne 2014-2018