26.04.2006

Islam i Sverige

Forfatter: G. Johnsen

Selvbestaltet moralpoliti tyranniserer "moderate" muslimer

Svenske medier gør ikke gerne folk urolige. Dog kommer TV-programmet ”Uppdrag granskning” med mange afsløringer. Tirsdag den 25/4 gjaldt det islam i Sverige.

Der er officielt 400.000 muhammedanere i landet, hvoraf 1/3 dyrker deres tro. I Gøteborg er der en del somaliere. De ville holde fest i mere vestlig stil på Luciadagen (13/12) og tilmed kåre en skønhedsdronning. Slet ikke noget med nøgenhed eller udfordrende tøj, men bare en sød pige. Men det gik som tidligere ved lignende forsøg: extreme muhammedanere fra salafi-sekten hindrede folk i at komme til festen. Selvbestaltet moralpoliti ligesom i det waabistiske* Saudiarabien! Dér har man oplevet, at piger ikke kunne reddes ud af en brændende skole - fordi de ikke var reglementeret påklædt!!!

Al musik er syndigt ifølge salafitterne, til og med mobiltelefoners opringningstoner.

Elisabeth Søderling havde påtaget sig stillingen som rektor på Al Salam Skolen i Ørebro for at gøre en indsats for børnene. Hun havde ingen forhåndsviden om koranskoler. Efter bare een termin havde hun fået nok. Den muhammedanske kvindeforagt gjorde, at hun ikke var med til indvielse af skolen og dag for dag voksede problemerne: selv musik til børnesange var strengt forbudt, og hun fik ikke lov at læse sin egen post.

Svenskernes utrolige ukyndighed og godtroenhed synes at være det største problem. ”Man må jo stole på mennesker!” hedder det naivt. Man ved ikke, hvad taquia indebærer eller hvad bidrag til børnenes ”sommerlejr” går til.og aner ikke, hvad der foregår på koranskolerne og i moskéerne, men stötter dem gerne, ikke mindst i socialdemokratiet. Som tak får de nok muslimernes stemmer ved valget.

Man ved ikke, at nogle muhammedanere – som nu disse somaliere – er offre for andre muhammedaneres extreme idéer, og at netop disse yderliggående salafitter forhindrer enhver form for integration. Dette benägter naturligvis en muhammedaner, som sidder i rigsdagen.

Og så tror vi på det!

*) Waabismen er en retning inden for islam, som ønsker samfundet skruet tilbage til Muhammeds
     tid

TV-udsendelsen gentages 27/4 på Sveriges TV 1 kl. 23.20 - samt 28/4.

talerne fra Folkefesterne 2014-2018

Liberalfacismen>>>