26.11.2016

(Sørgeligt) Nyt fra Danmarks Statistik

Forfatter: Red.

Det går ad H til med ”integrationen”.

Publikationen Indvandrere i Danmark 2016 viser, at det går ad H til med ”integrationen”. Kriminaliteten er i top, evnen til af følge med i skolen i bund. Nogle uddrag:

”Med beskæftigelsesfrekvenser blandt 16-64-årige ikke-vestlige mænd og kvinder på hhv. 53 pct. og 46 pct. i 2014 er niveauerne fortsat klart under niveauerne for personer med dansk oprindelse”

”Drenge og piger med dansk oprindelse får højere karakterer ved de bundne prøver ved folkeskolens afgangsprøver end indvandrere og efterkommere. Baseret på karakterer i de seneste fem skoleår (2011-2015), er karaktergennemsnittet for drenge og piger med dansk oprindelse 6,5 og 7,2. De tilsvarende niveauer for ikke-vestlige efterkommere er 5,2 for drenge og 5,7 for piger”

”Et indeks, der standardiserer efter alder viser, at kriminaliteten i 2015 er 43 pct. højere blandt mandlige ikke-vestlige indvandrere og 144 pct. højere blandt mandlige ikke-vestlige efterkommere end blandt hele den mandlige befolkning.”

Kilde: dst

Læs INDSIGT-UDSYN her

Bliv medlem af foreningen eller støt vores arbejde økonomisk.