27.03.2015

SF-politiker K. L. Dehnhardt på racistjagt

Forfatter: HV

Trods ihærdig søgen fandt hun ingen, men hun søger ufortrødent videre.

SF-politikeren Karina Lorentzen Dehnhardt har været på racistjagt. Hun klædte sig ud som en morlille fra den Anatolske Højslette med hovedet godt indviklet i klude, og bevægede sig derpå ud i bylivet, i håbet om, at nogen ville fremkomme med nogle "racistiske" bemærkninger i den anledning.

Desværre for projektet mødte hun kun venlighed fra de etniske danskere, hun mødte. Men det får hende ikke til at give op. Hun mener bestemt, at der må befinde sig nogle racister et eller andet sted. Og hun skal nok finde dem!

Kilde: Karina Lorentzen Degenhardts egen facebookside.

En tyrker gav for mange år siden en præcis karakteristik af mennesker som Karina Lorentzen Dehnhardt:

Mehmet Ümit Necef, tyrkisk indvandrer, universitetsforsker, Weekendavisen 13/3 1992:

"Bekæmpelse af racisme er efterhånden blevet venstrefløjspolitikeres beskæftigelsesterapi. De bruger begrebet terroristisk til at tyrannisere politiske modstandere med. Den rendyrkede racisme findes så godt som ikke i Danmark. Men jagten efter den er blevet en hel besættelse. - Hvis der dukker nogle få eksempler op på uforfalsket racisme, opleves det nærmest som en lettelse. Så er der igen noget at bekæmpe og beskylde andre for, samtidig med at ens eget selvværd kan vokse".

Bestil bøger her - fra
Den Danske Forening