17.12.2014

Vicepolitidirektør om chikane af togrejsende:

Forfatter: HV

Gudskelov er deres adfærd kun truende

Til Taastrup Avis udtaler vicepolitidirektør Bjarne Nisted om "unges" chikane af rejsende på Høje Taastrup Station bl.a.: "Vi får mange henvendelser fra folk, der blandt andet oplever at blive råbt efter eller bliver spærret vejen, når de kommer op med rulletrappen, fortæller vicepolitiinspektøren. Da synlighed og dialog tilsyneladende ikke var nok til at få gruppen til at holde sig væk fra stationen, begyndte politiet i stedet at bortvise - og udskrive bøder til de unge. Men vi har jo med en meget svær gruppe at gøre, som er ligeglade med de her bøder. De har generelt ikke penge, så bøderne bliver alligevel ikke betalt. De unge havde ingen respons denne form for straf. Det system virker ikke på dem, understreger Bjarne Nisted."

Imens vicepolitidirektøren tænker over et eventuelt andet system, fortsætter chikanen af de rejsende.

Men han har en trøst: "Gudskelov er deres adfærd kun truende".

Kilde: Taastrup Avis 17-12-2014

Seneste INDSIGT-UDSYN

Den seneste udgave af INDSIGT-UDSYN er sendt ud til vores abonnementer og medlemmer. Du kan læse den forrige.