12.08.2005

Al Quaida-blad sælges åbent i Tyrkiet

Forfatter: G. Johnsen

"Vi er glade for Londonaktionen", skriver redaktøren

Hvor ustabil og skrøbelig situationen i den unge tyrkiske republik stadig er, ses tydeligt af en ny ugeavis. Den hylder utvetydigt verdens islamiske terroristregimer og opildner til hellig krig. Der er ikke tale om et illegalt undergrundsblad, som går fra hånd til hånd i smug, men et offentligt massemedium, som distribueres gennem de sædvanlige kanaler og sælges åbenlyst i kioskerne.

Ugeavisen hedder "Kaide",d.v.s. "Al Quaida".

Journalisterne ville den dag i dag have siddet bag lås og slå, hvis ikke regeringen havde givet dem amnesti.

Som "riddere" af "Stororientens Islamiske Front" har de stået bag adskillige attentater mod statuer af Tyrkiets demokratiske reformator Atatyrk, de to synagoger i Istanbul i 2003 og de store turisthoteller. Det ville bekæmpe Tyrkiets "korrumperede" regering og skabe en islamisk stat under Koranens sharialove.

"Fronten"s leder, Salih Mirzabeyoglu, blev dømt til døden, men fik straffen ændret til livsvarigt tugthus.

"Måtte Allah beskytte Osama Bin Laden mod hans sataniske fjender" skriver chefredaktøren, Ali Osman Zor. Terrorsheiken fremstilles som helt, og avisen konstaterer med begejstring, at de hellige krigere i Afghanistan og Irak fortsat skærer halsen over på deres modstandere.

"Al Quaida er ved at befri verden" hedder det om terrormyrderierne i London.

De var ikke uskyldige, offrene, forklarer Osman Zor, for "de betalte skat til den engelske regering og valgte statsminister Blair, som er ansvarlig for massakre på tusindvis af muhammedanere. "Vi er glade for Londonaktionen. Det var Allahs hævn. 100.000 civile irakere er blevet dræbt under Vestens "befrielse af Irak", så Vesten bør også befries. Det var de vantro, som begyndte krigen."

Frygtindgydende, grusomme og kvalmende fotos af forskellige terrorblodbade illustrerer artiklen.

Allah har i Koranen erklæret, at alle muhammedanere er vore brødre, fortsætter han. Altså også vore brødre i Al Quaida og Hamas og alle de andre ligesom også Zarqawi, "halalslagteren", den legendariske kriger i Irak.

Ugeavisen Kaide lægger op til at bryde alle broer til Vesten og tilkæmpe sig verdensherredømmet. Chefredaktøren er ikke i tvivl om, at "der er tusindvis af unge muhammedanere, som er parate til at sprænge sig selv i luften i Allahs navn".

Sålænge muhammedanere underkues, får Vesten aldrig fred. Bombeangrebene vil fortsætte, og Vestens folk vil få langt hårdere lidelser at mærke end dem, der er påført muhammedanerne. Dette er en religionskrig. Koranen siger: "Bekæmp dem, indtil ondskaben er væk og Allah hersker." Selvmordsbomberne udfører blot Koranens bud.

"Bomberne skal vise Vesten deres fejltagelser" og nu spørger deres politikere da også: Hvad gjorde vi forkert?

Om Tyrkiet også vil blive udsat for bombeangreb, afhænger helt af regeringens adfærd.

Chefredaktøren er stolt over Osama Bin Laden og ikke mindre over Carlos "Sjakalen", den blodbesudlede terrorist Ilyich Ramirez Sanchez, fra Venezuela, som omvendte sig til islam, og som sidder i tugthuset i Frankrig.

Nu har Marcos, lederen af Mexikos Zapatister, også omvendt sig til islam. Vi har kontakt med ham, siger Osman Zor.

Vi tror på, at vore ledere vil bringe verden mere fred og lykke.

Vil EU tage imod denne lyksalighed og forhandle med Tyrkiet om optagelse?

(kilder: den italisenske avis "Il Giornale", hjemmesiden "Pinocchio" og

{http://www.memri.org/bin/opener_latest.cgi?ID=SD95105" }http://www.memri.org/bin/opener_latest.cgi?ID=SD95105)

G.Johnsen

Forsvar, hvad du har! Se underskriftindsamlingen:

Tyrkiet ind i EU...?

Seneste INDSIGT-UDSYN

Den seneste udgave af INDSIGT-UDSYN er sendt ud til vores abonnementer og medlemmer. Du kan læse den forrige.