27.07.2005

Muslimer rammes også af terror....

Forfatter: Ole Hasselbalch

Den 15/7 øser Per Nyholm igen i JyllandsPosten af den visdom, han ifølge ledsagetegningen henter på bunden af et vinglas. Begrundet i nogle fraseagtige konstateringer af, at også muslimer rammes af terrorhandlinger, noterer han, at ”terrortruslen er ikke muslimsk, og man kan roligt give de smudsige debattører fingeren, som galper i den retning.”

Nyholms uartige form, der er så karakteristisk for vor globalt favnende elite, og som vel tænkes at kunne kompensere for manglen på eftertanke og argumentationskraft, skjuler ikke, at vi står over for et iøjnefaldende fænomen:

Det er i dominerende grad de muslimske miljøer, som er arnested for vor tids terror. Det er dér, terroristerne rekrutteres, det er dér, de henter deres inspiration, og det er også dér, de forsvinder i mængden, så at politiet står over for en umulig opgave med at identificere dem i tide.

Hvis man som Per Nyholm er ude af stand til at ville indse denne enkle kendsgerning, vil det ikke være muligt at imødegå terrortruslen.

Derfor må enhver muslim naturligvis også overveje med sig selv, om han eller hun er indstillet på at respektere de normer, der er gældende her i landet, og aktivt at medvirke til at berøve terroristerne det vand, de svømmer i.

I relation til muslimer, der ikke er indstillet herpå, må al snak om integration ophøre og repatriering i stedet sættes på dagsordenen.

Seneste INDSIGT-UDSYN

Den seneste udgave af INDSIGT-UDSYN er sendt ud til vores abonnementer og medlemmer. Du kan læse den forrige.