25.11.2011

Muslimske børn fastholdes i uvidenhed

Forfatter: Harry Vinter

Danske børn deltager i eid, men muslimske børn deltager ikke i julegudstjeneste

Det er underligt, at mennesker, som flytter til et andet land, ikke ønsker at lære noget som helst om kulturen i det land, de har slået sig ned i. Det er de færreste muslimer, der ønsker at udvide deres horisont. Det ses tydeligt på tilstanden i de lande, de kommer fra, og den negative indflydelse er også begyndt at sætte sit præg på Danmark.

Nu bevirker denne "kulturberigelse", at danske børn i Lillerød ikke længere skal deltage i den traditionsrige julegudstjeneste. For de muslimske børn må ikke lære noget om andre kulturer.

Danske børn må til gengæld gerne deltage i den muslimske Eid.

"Vi synes, at de danske børn også skal lære om muslimernes festdag. Vi fortæller, hvorfor vi fejrer det, og det giver jo også en viden til de danske børn om noget, der er vigtigt for deres kammerater." Det udtalte Inge Lock, leder af Børnehuset Verdenshuset i Odense, til pædagogernes blad Børn&Unge nr. 10 2010.

Eva Gulløv, lektor ved institut for pædagogik ved Danmarks Pædagogiske Universitetsskole, Aarhus Universitet udtalte til samme blad blandt andet:

"Alle børn har godt af hele tiden at få rykket grænserne for det kendte. Det er selvfølgelig mere relevant, hvis det ikke er noget abstrakt, man skal forholde sige til, men at det faktisk er noget, som børnenes legekammerater også har et forhold til. Så det er da bare sundt, at de danske børn også får udvidet deres horisont,"

Men det gælder altså kun danske børn. Muslimske børn skal fastholdes i deres snæversynede uvidenhed.

talerne fra Folkefesterne 2014-2018

Liberalfacismen>>>