20.10.2011

Radikal borgmester accepterer racisme

Forfatter: Harry Vinter

Etniske danskere skal ikke tale med salafister - kun nogen, der ligner dem selv...

Københavns borgmester for beskæftigelse og integration, Anne Mette Allerslev, har inviteret de muslimske organisationer Islamisk Trossamfund og Muslimernes Fællesråd til at samarbejde om at "overbevise salafisterne om, at deres udlægning af islam er forkert".

Anne Mette Allerslev må være meget kyndig udi islam, siden hun ved, hvilken tolkning, der er den rigtige. Desuden er der meget, der tyder på, at de to organisationer ikke er uenige med salafisterne, men at de blot lader som om.

Nok så interessant er det, at de to organisationer har forklaret borgmesteren, at "man ikke skal sende etnisk danske eksperter ud for at belære og forsøge at omvende dem". Hun mener derfor, at "det er meget bedre, at salafisterne mødes med muslimer, der ligner dem selv, og som er moderate og fuldstændigt demokratiske".

Hvordan borgmesteren kan vide, hvad muslimerne taler om indbyrdes, og hvordan hun kan være sikker på, at der findes muslimer, som er fuldstændig demokratiske, står hen i det uvisse.

Borgmesterens "antiradikaliseringsenhed" skal finde ud af, om de muslimske organisationer skal have økonomisk støtte til "arbejdet". Det er der næppe tvivl om, at de skal. Det var måske i virkeligheden bagtanken, da salafisterne gik på gader.

Kilde: Jyllands-Posten 20/10 2011

talerne fra Folkefesterne 2014-2018