12.06.2011

Grænsebevogtning

Vor gode ven Rune E, han har det svært i disse dage. Endeligt har Danmark fortalt, at vi er en suveræn NATIONALSTAT, - der selv afgør om Vi vil have grænsebevogtning eller ej.
Rune E. han taler om nationalisme, som dominerer dansk politik. Det passer ikke Rune E. Danmark er et ultra internationalt samfund, vi handler og sejler for fuld skrue med hele verden. Trods et beskedent indbyggerantal, er Danmark kendt for at være med i verdensorganisationerne på højt plan. Det gælder eks.vis Verdensbanken, FN, NATO, og i mange humanitære organisationer.
Men vi er en suveræn nationalstat. Det betyder, at ingen overnationale instanser kan diktere Danmark noget som helst. Skulle den aktuelle sag om grænsebevogtning ende med en sag ved EU-Domstolen, så må vi tage en sådan sag. Jeg tror det næppe, - men iøvrigt, kan Danmark jo blot melde sig ud af Schengen-samarbejdet. Det vil ikke berøre Danmarks fulde medlemsskab af EU det mindste.

Kilde: Dagbladet Politiken 10.06.2011

Mosbjerg Folkefest 2021

Bestil bøger her - fra
Den Danske Forening

Antologien om Ole Hasselbalch
         udkommer i sidste uge af maj måned.

det frie ord>>>

OPGØRET >>>