07.01.2011

Til orientering.

Fra Poul Vinther Jensen

Til orientering.

Herhjemme, kan man jævnligt læse artikler af såkaldte islam-forskere, der  fremkommer med den påstand, at  Islam er  en fredens religion.

Det  holder ikke stik, når man  ser ud i virkelighedens verden. Man behøver blot at kigge på Rådhuspladsen i København. Eller  Storbritanniens hovedstad London, der just i disse dage er i højeste alarmberedskab.

Det gælder også andre steder.

Frankrigs  præsident; Nicolas Sarkozy, hævder, at kristne mindretal i  Mellemøsten er ofre for ”religiøse udrensninger”

Advarslen fra  Sarkozy kommer efter flere voldsomme og blodige angreb på kirker, - senest i en af Egyptens  største byer, Alexandria, hvor mindst 21 mennesker blev dræbt af en bombe i forbindelse med en gudstjeneste nytårsdag.

I Irak blev 46 kristne dræbt i en katolsk kirke i Bagdad. Ifølge franske efterretningskilder,  er der indledt en efterforskning, efter at en koptisk kristen kirke – i Frankrig – har modtaget trusler om et forestående terrorangreb.

I Egypten har politiet skærpet sikkerhedsforanstaltningerne  overfor kopternes kirker. Kopterne er en kristen minoritet på ca. 10 procent i det muslimske Egypten med 79 millioner indbyggere. Kopterne ved, hvad det vil sige at være mindretal i et stort  overvejende muslimsk land. De bliver diskrimineret  på jobmarkedet, i det politiske liv, i hæren og i erhvervslivet.

De egyptiske myndigheder gør ikke meget for at finde de skyldige terrorister, - men nøjes med at opfordre til forsoning. Lederen af Det Egyptiske Initiativ for Personlige Rettigheder,  Hossam Bahgat siger, at ” sådanne opfordringer blot får volden til at fortsætte”.

Redaktøren af  den kristne ugeavis Watani hævder, at der bliver prædiket islamisering i landets skolebøger.

Det sker i et land, hvor kopterne  var, -  før den arabiske erobring i 600-tallet.

Blot dette, til orientering  for vore hjemlige islameksperter.

Poul Vinther Jensen

Kilde: Kristeligt Dagblad/ Ritzau. Den 7. Januar 2011.

talerne fra Folkefesterne 2014-2018

Liberalfacismen>>>