21.09.2010

På vej til det race-opdelte samfund.

Hvis man skal beskrive begrebet racisme, så kommer man for alvor på arbejde.

På vej til det race-opdelte samfund.

Hvis man skal beskrive begrebet  racisme, så kommer man for alvor  på arbejde.

Men en ting står urokkeligt fast, ingen  af  os, har haft ringeste indflydelse på, hvor vi  er blevet sat her på jorden. Det er det man kan kalde det givne.

For mig blev det en lille dansk  østjysk  stationsby. Mine forfædre har alle været  gårdejere og håndværksmestre. Jeg har været så heldig at få fire søskende,  jeg har haft mulighed for at få en god skolegang, og har aldrig manglet noget,  hverken mad, klæde eller omsorg.

Denne opvækst har naturligvis præget mig.

Det er ikke alle der får sådanne vilkår. Nogle kommer til verden under langt ringere muligheder. Men et står klippefast.  Alle mennesker har ligeværdighed!!

Men vi har ikke de samme værdibegreber. Eller samme historiske baggrund. Når det gælder  Europa,  er det arven fra det gamle Grækenland, og senere oplysningstiden, hvor den sekulære  opfattelse blev den bærende planke. Her var kristendommen en forudsætning!!

Den verdensberømte svenske videnskabsmand, Carl Gustav von Linné   offentliggjorde i 1735 den første klassifikation af menneskeheden, der blandede fysiske og moralske karaktertræk.

Han skrev følgende:

” 1. Amerikanerne (indianere): rød, hidsig, sort hår, stædig, glad. Styret af traditioner.

2.  Europæere:  hvid,  fyrig, venlig, meget intelligent, lang blondt hår. Styret af religiøse

traditioner.

3.  Asiatere: gul, melankolsk, streng, sort hår. Styret af meninger.

4. Afrikanere:  sort, flegmatisk. slap, indsmurt i fedt, sort krøllet hår. Styret af autoriteter.

Jeg skal ikke bedømme C.G v. Linne´s  påstande. Men blot fastholde, at værdibegreberne er meget forskellige imellem de forskellige verdensdele.

Det er det, der i vores moderne århundrede skaber problemer, når vidt forskellige mennesker bosætter sig i en helt anden kulturkreds. Og ønsker at fastholde deres værdibegreber. Det har vi allerede inde på livet overalt  Europa.

Disse problemer har vi også fået ind i dagligdagen her i Danmark.

Med Vores kristne/sekulære tradition, er vi normalt åbne overfor andre kulturkredse, - dog på betingelse af, at vore love er gældende i Danmark.

Kritikere af den store indvandring  til Danmark, bl.a. Den Danske Forening, har måttet høre på meget vrøvl,  - med  krænkende beskyldninger om at vurdere mennesker efter hudfarve og  fysiognomi. Vores  advarsler i forbindelse med  indvandringen fra bl.a. den islamiske kulturkreds, er blevet tilsidesat  og rubriceret under begrebet racisme.

Selvom vi – alene – har advaret imod kulturforskellene. Og aldrig  nævnt  noget der kan forbindes med begrebet race.

Men i dag, efter 35 års kritikløs indvandring, har vi fået et  kultur-racistisk samfund.

Det skaber store problemer.

Begrebet perker, er blevet en del af det danske sprog.

Og bag dette, er kimen til det opdelte race-bestemte Ghetto-samfund.

Denne udvikling er på vej. Selv professor Drude Dahlerup, der gør sig til advokat for den multietniske udvikling, men  som er bosiddende i en hvid-ghetto  nord for Stockholm, undskylder sig med, ”Jeg holder så meget af skov omkring mig”

Nej, der er ikke nogen nævneværdig samkvem imellem  danskerne og repræsentanterne  fra den Islamiske kulturkreds. Det er blot noget der bliver vist på TV ved festlige lejligheder.

Spørgsmålet er, hvornår  danskerne træder i karakter, og forlanger at Danmark forbliver danskernes land.

Poul Vinther Jensen

Bestil bøger her - fra