13.09.2010

Indsamling til bl.a. Pakistan.

Forfatter: Arne Hornborg

Jeg, personlig, går ind for FRIVILLIGE indsamlinger

Indsamling til bl.a. Pakistan.

Røde Kors udsender/medsender  i disse dage et girokort, hvori vi danskere opfordres til at give et bidrag til det nødlidende, katastroferamte Pakistan.

Det er helt i orden. Jeg, personlig, går ind for FRIVILLIGE indsamlinger, frem for de af staten påtvungne, unyttige udlands bidrag. De bidrag der ofte forsvinder i de forkerte lommer.

På det, af Røde Kors, udsendte giroindbetalingskort, er der nogle særdeles interessante tal, om hvor meget et selv, efter danske forhold, beskedent beløb kan hjælpe i f.eks. Pakistan. Jeg tror på, at de samme tal kan anvendes/bruges i flere udlande.

Ifølge Røde Kors skulle et bidrag på:

250 kroner kunne betale for mad, vand og tæpper til 2 personer i EN MÅNED.

400 kroner vil det koste for tabletter, der kan rense op til 112.000 liter vand.

1350 kroner til ET SOLIDT TELT til en katastroferamt familie.

Det er tal der er værd at bemærke.

Det viser med al tydelighed HVOR stor gavn selv små beløb hjælper i NÆROMRÅDERNE, hvor mange, mange mennesker der kan hjælpes i nærområderne HVIS Danmark, Skandinavien, Europa nægtede at modtage fattigdoms/bekvemmeligheds flygtninge, og netop gav hjælpen i nærområderne.

Hvor store ressourcer, ikke mindst økonomiske, koster det ikke at have bekvemmelighedsflygtninge her i f.eks. Danmark og det øvrige Europa? At de enorme summer dét koster bl.a. det danske samfund, ville gøre underværker, HVIS de beløb blev givet i nærområderne.

Fattigdoms/bekvemmeligheds flygtninge bør lære at forstå, at de skal blive i eget land, frem for at flygte til en usikker tilværelse, lære at forstå, at de skal være deres egne landsmænds, deres egne landsmænds børn behjælpelige med at få del  i dén hjælp, som de nu, egenrådig, usolidarisk tilraner sig selv og egne familier her i Danmark og det øvrige Europa.

De hertil flygtede fattigdoms/bekvemmelighedsflygtninge, fup-asylanter, der åbenbart er ligeglade med hvordan egne landsmænd har det i oprindelseslandet.

De sidste oplysninger fra Pakistan går ud på, at det kun er muslimer der får del i den, indtil nu, indsamlede hjælp, mens de kristne bliver udelukket.

Pakistan der åbenbart ikke generer sig for at modtage hjælp fra ,,de (kristne) vantro’’ og samtidig forhindrer egen kristen befolkning i, at modtage hjælpen fra den vestlige verden. Absurd.

Det er på høje tid at asyllovene, opholdstilladelserne, m.v. bliver afskaffet, grundet det stærke misbrug.

Jeg fornemmer at der er ved at ske lidt, både her i Skandinavien, såvel som det øvrige Europa.

Har vi endelig fået nok? ER vi ved at vågne, ved at se realiteterne i øjnene. Bruger udvisningerne LIDT flittigere end førhen? Det er mere end på høje tid.

Læs INDSIGT-UDSYN her

Bliv medlem af foreningen eller støt vores arbejde økonomisk.