19.08.2010

Israel

Palæstinensiske tv-stationer som sender deres signaler via satellitter til parabolmodtagere i hele Europa.

Israel.

Ifølge Morgenavisen Jyllands-Posten flyder der en lind strøm fra palæstinensiske tv-stationer, som sender deres signaler via satellitter til parabolmodtagere i hele Europa.

Efter pres fra EU greb de franske myndigheder ind den 8. juni og beordrede signalet lukket for Al Aqsa TV, som drives af Hamas. Det franske radio- og tv-nævn opremsede flere grove eksempler på nedværdigende beskrivelser af jøder og forherligelse af terrorhandlinger.

Den 19. marts beskrev en imam på AL Aqsa TV jøder som værende ” ikke rigtige mennesker”, der ”nedstammer fra aber og svin”. Den 31. marts slog tv-stationen fast, at angreb på Al Aqsa udgør et ”lovligt motiv til at dræbe enhver zionist, hvor han end befinder sig.” Ganske få timer efter det franske indgreb begyndte Al Aqsa TV at sende fra en anden satellit udbyder under et nyt navn, Sirat Al Aqsa og denne kanal kan ses i Danmark.!!

Det er triste tilstande, som næsten umuliggør er fredelig løsning på det palæstinensiske problem.

Herhjemme ser vi i dag tre fhv. udenrigsministre, Uffe Ellemann Jensen, Mogens Lykketoft og Niels Helveg Petersen, der i en fælles kommentar i Berlingske Tidende, retter kritik imod Israels brud på bosættelses- aftalen.
Det er et stykke af vejen fuldt berettiget.

Høgen, - Benjamin Netanyahu gør intet for at nå en fredelig løsning med palæstinenserne – tværtimod. Han smider palæstinensiske familier ud af huse i Østjerusalem, - selvom de har boet der i flere generationer. Uden noget som helst retsgrundlag.
Årsagen er, at hans magtbase, bl.a. er de ultra-ortodokse jøder, der er mindst lige så fundamentalistiske som Hamas.

Men virkeligheden er, at Hamas-bevægelsen aldrig vil indgå nogen fredsaftale med staten Israel. De sidder på magten i Gaza og har i realiteten delt det palæstinensiske område i to.
Vestbredden med præsident Abbas, som går ind for en palæstinensisk stat, har ingen mulighed for at få Gaza-striben indlemmet. Med mindre Hamas taber magten i Gaza.

Det er der ikke udsigt til de næste mange år.

Poul Vinther Jensen

Kilde: Morgenavisen Jyllands-Posten/Berlingske Tidende den 19.8. 2010.

Fremhævelse: PVJ.

Læs INDSIGT-UDSYN her

Bliv medlem af foreningen eller støt vores arbejde økonomisk.