19.08.2010

På vej mod

Forfatter: DDF

Bydele forbudt for politi og danskere - kan det blive en realitet?

På vej mod "no-go-area"

De sætter den kriminelle dagsorden, og når der er ballade her, kan politiet pludselig se sig omringet af over hundrede aggressive unge og ældre. Der bliver kastet med sten og flasker, og når det går virkelig hedt for sig, fortæller Kim Thyssen, "er det faktisk af og til familiefædre på 30-35 år, der opildner de unge til at angribe politiet." Ildspåstættelser er almindelige og racismen mod danskere florerer. Til Dansk Politi fortæller Kim Thyssen, at "der er en del omvendt racisme herude, og det er blevet mere udtalt gennem de seneste år. Danskerne har det meget svært i Bøgeparken. Deres børn kan ikke lege i sandkassen, det er danskernes biler, der bliver stukket i brand, og det er danskernes lejligheder, der er indbrud i, der skydes med luftgevær efter danskerne, og det er danskerne, der bliver udsat for gaderøverier".

Racismen mod danskerne er blevet mere udtalt gennem årene. Fædre opfordrer deres børn til at angribe politiet med sten og flasker. Kriminelle søger tilflugt derude, og bliver beskyttet mod anholdelse.

Disse problemer vil man på rådhuset kan løse ved hjælp af nogle gademedarbejdere, der skal opfordre folk til at snakke med politiet.
Enten er politikerne her fuldstændig ude af kontakt med virkelighedens verden, eller også er der tale total ansvarsfor-fladigelse og berøringsangst.

Som det kører nu, er resultatet let forudsigeligt. Vi vil i lighed med f. eks. England og Frankrig få såkaldte " no-go-areas", altså bydele, hvor politiet ikke mere er til stede, og hvor den indfødte befolkning ikke mere kan færdes.

Af Poul Erik Andersen journalist, Dronningensgade 32, Odense

Kilde: Fyens Stiftstidende | 14.08.2010

Læs INDSIGT-UDSYN her

Bliv medlem af foreningen eller støt vores arbejde økonomisk.