29.05.2010

Ny iransk femtekolonne

En femtekolonne har en plan med sine bestræbelser.

Ny iransk  femtekolonne!!

Enhver nation, må altid være opmærksom på, at der kan etableres  femtekolonne, som har en plan med deres  bestræbelser.

Det er der ved at ske i Danmark.

Ifølge organisationen Fællesinitiativet, der har samlet muslimske og andre foreninger under parolen ”Nej til Irans prestigeprojekt”  gør man ved en demonstration  opmærksom på, at Foreningen Ahlul Bait, der står bag den kommende stormoske på Vibevej i København, har direkte forbindelse til den  internationale organisation Ahlul Bayt.

I bestyrelsen, sidder der shia-gejstlige i Iran og kendte Hizbollah folk fra Libanon, bl.a. den politiske og militære leder Hasan Nasrallah.

Beviserne herfor er klare:

Ifølge den internationale Ahlul Bayts hjemmeside, henvises der til  Ahul Bait i Danmark, som en del af organisationen. Imamen for den kommende stormoske Sayed Mohammed Mehdi Khademi, tituleres i iranske medier som ” den internationale Ahlul Bayts imam i Danmark.”

Hertil siger medlem af Borgerrepræsentationen i København for Enhedslisten Jaleh Tavakoli , der er  talskvinde for demonstrationen og eksiliraner  følgende:

”Vi er helt sikre på forbindelsen. På de statslige iranske hjemmesider kan man se, det er et præstestyret  prestigeprojekt.”

Det stemmer godt med de oplysninger Kristeligt Dagblad  kom med sidste sommer. Her er der tale om iranske donationer i stor størrelsesorden.

Weekendavisen, har dokumenteret , at den  iranske stat i 2001 finansierede købet af grunden på Vibevej gennem et ejerpantebrev udstedt af Irans  daværende ambassadør.

Fællesinitiativet ønsker derfor at bremse stormoskéen.

Ifølge Kristeligt dagblad den 26. Maj 2010, siger Jaleh Tavakoli  følgende:

”Hvis det kun handlede om religion, ville vi ikke blande os. Men præstestyret i Iran udbreder en politisk islam, der søger international forankring og magt.

Der er ikke noget at sige til, at herboende eksiliranere er på vagt.

Ifølge Jaleh Tavakoli, er flere end 100 eksiliranere, der har sagt præstestyret imod, som er blevet dræbt i Frankrig, Tyskland og Sverige. Derfor er man utryg ved den kommende stormoske på Vibevej, der naturligvis vil styrke præstestyrets magtbase.

Poul Vinther Jensen

Kilde: Kristeligt Dagblad den 26. Maj 2010.

Fremhævelse: PVJ.

Læs INDSIGT-UDSYN her

Bliv medlem af foreningen eller støt vores arbejde økonomisk.