16.05.2010

Allah ho Gaybar!!

Iransk fødte Sooreh Hera nu også på den lange liste over dødstruede

Allah ho Gaybar!!

Hvis man er  homoseksuel, og lever i et islamisk land, så er ens status helt i bund,  - ja, man regnes for mindre end en hund, og det siger ikke så lidt i de islamiske lande. At det seksuelle misbrug af unge drenge,  som er ganske udbredt i den islamiske verden, fortæller blot, hvor forløjet  disse samfund er.

Det finder officielt ikke sted.

Hvis man tillader sig at  sætte spørgsmålstegn ved dette, så kan der ske en hel masse  negative reaktioner fra  islamiske fundamentalister. Det  har den iransk fødte kunstner og fotograf Sooreh Hera, - (pseudonym) for en kvindelig kunstner,  fået at mærke. Hun er blevet truet i forbindelse med en foto-udstilling  i Amsterdam  og har siden da levet på en hemmelig adresse i Holland. Hun er født i Teheran 1973, og kom til Holland i 2000. Her gik hun på Det kgl. Kunstakademi i Haag.

Det er Sooreh Hera, der lavet  videoen Allah ho Gaybar,  Det var den Lars Vilks, - efter indhentet tilladelse , viste under en forelæsning om kunst og ytringsfrihed på  Uppsala Universitet. I videoen fremstilles religionsstifteren Muhammed som homoseksuel. Om han var det, - ja det ved ingen, men man ved, at han giftede sig med en 9-årig pige.

Sooreh Hera fortæller, at hun på You Tube  har set videoen af overfaldet på Lars Vilks´ visning af Allah ho Gaybar. Efterfølgende har hun fået et stort antal vrede e-mails bland andet fra Sverige.

Hun ser trist på udviklingen i Vesten, og  mener at ytringsfriheden er under stort pres. Hendes reaktion  af billederne på You Tube af overfaldet på Lars Vilks  har virket skræmmende på hende. Hun siger hertil:

”Det er både smertefuldt og bizart  at se disse mennesker har været i stand  til at afbryde en forelæsning. For en tænker og intellektuel synes der ikke at være anden udvej end at forbyde fanatiske religioner i vores vestlige samfund.

Når der er valgkamp, bliver problemet skubbet i baggrunden. Og alt synes at dreje sig om økonomi. Eller problemet bliver  latterliggjort eller forvrænget af underbegavede mennesker.

Overfaldet på Lars Vilks  - og den kendsgerning at jeg må leve under jorden – beviser , at forestillingen om Vestens ytringsfrihed er langt ude.”

Hendes video Allah ho Gaybar, blev optaget på You Tube, -  men blev senere fjernet!!

Kilde:Sappo den 13. Maj 2010.

Morgenavisen Jyllands-Posten den 7. December 2007.

Fremhævelse: PVJ.

Læs INDSIGT-UDSYN her

Bliv medlem af foreningen eller støt vores arbejde økonomisk.