08.03.2010

Afstemning om forbeholdene

Forfatter: Arne Hornborg

Vi har jo tidligere stemt NEJ, men det gælder naturligvis ikke.

Afstemning om forbeholdene

Vores nyudnævnte justitsminister Lene Espersen, ønsker at vi igen skal stemme om de danske forbehold, nok engang. Vi har jo tidligere stemt NEJ, men det gælder naturligvis ikke.

Lene Espersens ønsker er, som bekendt, at vi hårdtprøvede danskere skal stemme om alle tre forbehold på samme tid. Nuvel.

Jeg vil henstille til Folketingets partier, at hvis vi skal stemme om de tre forbehold samtidig, bør det foregå på den mest demokratiske facon.

Jeg mener at der kan anvendes den samme stemmeseddel. Stemmesedlen skal naturligvis tredeles.

Et kryds ud for hvert emne, i en rubrik med JA eller NEJ til hvert af forbeholdene.

Mange vil (måske af med retsforbeholdene) men ønsker IKKE at Danmark opgiver kronen og erstatter den med euroen.

En tredeling af stemmesedlen vil give det mest korrekte billede.

Jeg undrer mig, til stadighed, over hvor tit de demokratiske spilleregler bliver sat ud af kraft her i Danmark og det øvrige Europa. Eksemplerne er mange.

Efter MIN opfattelse er det direkte Grundlovsbrud at Folketinget har tilsluttet sig Lissabon-traktaten, uden en folkeafstemning. Her er virkelig tale om suverænitetsafgivelse, dermed klart Grundlovsbrud.

Hverken danskerne, skandinaverne og den øvrige del af Europas befolkninger er blevet spurgt, eller har fået ,,LOV?’’ til at stemme om de uheldige udvidelser med østlandene. DE problemer dét har forvoldt er vist soleklart for enhver, (undtagen for Det radikale Venstre).

Danmark BURDE genindføre grænsekontrollen.

Jeg undrer mig over , harmes over, at det altid udelukkende er det vi førhen har stemt NEJ til, vi altid på et eller andet tidspunkt igen skal stemmes om.. Regering og Folketing VIL have det eftertragtede JA, koste hvad det vil.

HVORFOR skal Danmarks befolkning ALDRIG stemme om det vi (fejlagtigt) har stemt JA til? Det kunne jo tænkes????

Demokratiet bliver oftere og oftere, efter min opfattelse, overalt i Danmark/Europa fuldstændigt negligeret. ,,MAN’’ ønsker ikke at høre, endsige rette sig efter befolkningernes ønsker.

Lad os kræve, i lighed med Schweiz, at vi får flere folkeafstemninger, gerne elektronisk, DET vil forøge afstemningerne.

Jeg, med mine 76 år på bagen, ser frem til den dag hvor det topstyrede, bureaukratiske, antidemokratiske  EU bryder sammen. Den dag hvor Danmark, Skandinavien og de DEMOKRATISKE vesteuropæiske lande igen er herre i eget hus. Selv bestemmer om hvilke personer VI ønsker i VORT land, og hvilke personer vi ABSOLUT ikke ønsker.

Jeg undrer mig over,  HVORFOR opretter danskerne, skandinaverne, vesteuropæerne ikke BORGERVÆRN, i lighed med det der sker i Italien?. Hvorfor? Er vi handlingslammede? Som barn under den 2. Verdenskrig oprettede ganske almindelige mennesker DEN DANSKE MODSTANDSBEVÆGELSE, til kamp mod den tyske besættelse. DET krævede det mod som vi åbenbart mangler i vore dage. Istedgade overgiver sig aldrig, som det hed.

I dag har hele Danmark og det øvrige Europa overgivet sig, kapituleret.

Sørgeligt.

I disse dage afholdes der demokratisk valg i Irak. Det er naturligvis glædeligt. Her i Danmark kunne herboende irakere med irakisk statsborgerskab også stemme. Helt i orden. Men nu er der vist ingen grund til at give irakerne hverken opholdstilladelse og slet ikke dansk statsborgerskab. Regeringen burde fortælle irakerne at nu var det på tide at vende HJEM til Irak, være med til at bygge DERES land op igen.

Arne Hornborg

Seneste INDSIGT-UDSYN

Den seneste udgave af INDSIGT-UDSYN er sendt ud til vores abonnementer og medlemmer. Du kan læse den forrige.