12.11.2009

K. Westergaards Muhammed tegning , -et symbol!!

Mere om pressens håndtering

Ifølge  Dagbladet Politiken  den 11. November, vil  Muhammed –tegningerne ikke blive genoptrykt efter den nye terrortrussel. mod Danmark.

Landets store dagblade, Berlingske Tidende, Morgenavisen – Jyllands-Posten, og Dagbladet Politiken  har den opfattelse, at situationen har ændret sig fra deciderede solidaritetsmanifestationer , over til mere journalistisk dokumentation.

Dog vil  Jyllands-Postens chefredaktør Jørgen Mikkelsen, -  Politikens Tøger  Seidenfaden,  ikke afvise at behovet kan melde sig igen.

Så er spørgsmålet. Hvor stor en trussel skal der til, før  den danske presse står så meget sammen, så hele verden opdager, at  vi ikke  vil affinde os med trusler fra den islamiske kulturkreds. Det er naivt at tro, at  den islamiske  verden ændrer  opfattelse af bl.a. Europa, herunder Danmark.

Vi er permanent i skudlinjen, og det ændrer sig ikke.

Europa, har jo allerede store muslimske samfund,  hvorfra  en  veluddannet femtekolonne, kan slå til når  som helst.  Muhammeds tropper er uendelige. Så det bliver ikke sidste gang, der bliver behov for at vise Kurt Westergaards  fremragende tegning. Den er som bekendt ved at blive symbol for den frie sekulære verden.

At chefredaktør Poul Madsen på Ekstra Bladet  kalder den ” åndssvag  og  helt uden kunstnerisk betydning” fortæller blot, at Madsen ikke følger med i, hvad der sker rundt om i de vestlige lande.

Kilde: Dagbladet Politiken, den 11. November 2009, Peter Jørgensen

Fremhævelse:PVJ.