25.10.2009

Ækelhedens holdeplads

Forfatter: Ole Hasselbalch

Oversverige er ved at gå til i forargelse.

Formanden for Sverigedemokraterne, Jimmie Åkesson, der i et par årtier har forsøgt at få ændret den katastrofale svenske indvandringspolitik, har nemlig fået spalteplads i landets støres avis Aftonbladet, til at forklare partiets synspunkter. Partiet har ellers end ikke fået lov til at annoncere i Aftonbladet.

Begrundelsen for den pludselige åbenhed i debatspalterne er da også ifølge redaktionen, at bladets læsere herved kan få indsigt i Sverigedemokraternes (naturligvis forfærdelige) holdninger.

Indlægget har affødt den obligatoriske lavine af aftandtagen fra de kredse, som nu i flere årtier har holdt Sverige i et jerngreb. Selv åbenlyse problemer med de fremmede har ikke måttet kaldes ved navn, undersøges endsige diskuteres. Det siger sig selv, at kronikken herunder er blevet endevendt med det formål at fremstille et eller andet i den - om ikke andet almindelige oratoriske friheder - som udslag af Sverigesdemokraternes (påståede) løgnagtighed.

Det er med job, familie, ja endog liv og førlighed som indsats, at spredte stemmer som f.eks. Sverigedemokraterne protesterer mod den dødmandskurs, landet er inde på. Tilkendegivelser om åbenlyse problemer, masseindvandringen har påført det svenske samfund, har ligefrem ført til voldelige overfald fra såkaldt ”antiracistisk” side. Forfatteren af nærværende havde f.eks. for nogle år siden en flygtning boende fra det svenske dissidentmiljø (Kenneth Sandberg), og fik gennem ham et levende indtryk af, hvad den dagsaktuelle virkelighed er på den anden side Sundet, når man sætter sig op imod den herskende klasse. Sandberg opnåede først efter de danske myndigheders bistand svensk politibeskyttelse mod yderligere attentatforsøg på ham i hans hjem. Pinligheden kunne næsten ikke være større.

Jyllands-Posten optrykte 24/10 2009 Åkessons kronik. Den adskiller sig ikke fra, hvad der er dagligt debatstof i Danmark.

Man ækles over den svenske medie-, politiske-, kulturelle osv. elite.

Gang på gang hæver disse mennesker hinanden op ved hårene gennem tilsidesættelse af selve det værdigrundlag, den demokratiske samfundsorden hviler på. Ansvarsløsheden i ås henseende kan vel næppe være større, når man i mangel af argumenter søger at forhindre modstanderne i at komme til orde - og oven i købet gør en dyd ud af at bruge beskidte midler.

Den ildelugtende stank breder sig fra disse kredse, der uden moralske skrupler sætter deres efterkommers fremtid over styr til fordel for den tvivlsomme nutidsværdi, det har for dem selv at demonstrere en opslidt politisk korrekthed for hinanden.

talerne fra Folkefesterne 2014-2018

Liberalfacismen>>>