17.10.2009

Chef-juristens overvejelser.

Chefjuristen er bange for at gribe om nældens rod

I Weekendavisen nr. 41 – 9. Oktober  2009, bringes der et stort  interview  af Jesper Vind Jensen,  med den 31 årige chefjurist  i tænketanken  CEPOS,  Jacob MChangama. Under overskriften ”Jeg anklager ”

Årsagen  er, at  Jacob MCangama  er  utilfreds med det nu snart 5 år gamle Trykkefrihedsselskab.

Hans påstand er, at  det er svært at forene Geert Wilders optræden hos Trykkefrihedsselskabet med Selskabets  erklærede formål, og at Selskabet i højere grad beskæftiger sig med at bekæmpe  islam end at  kæmpe for ytringsfriheden.

J. MCangama, henviser bl.a. til Weekendavisens  Fredrik Stjernfelt , der har kritiseret Trykkefrihedsselskabet  for at være højrekulturalistisk.

Han har samtidig fastslået, at de Konservatives  forslag om burka-forbud  er i strid med menneskerettighederne.

Men bekymrer sig ikke om evt. sikkerhedshensyn overfor for andre medborgere, der vil kunne møde totalt tildækkede personer i det offentlige rum. Det er vel i bund og grund i strid med dansk lov og ret?

På et spørgsmål fra  Jesper Vind Jensen der lyder:

”-Er der brug for en ny tværpolitisk organisation i Danmark, som kun har frihedsrettighederne på dagsordenen. Et forum, der samlede folk til  foredrag hvor store navne fra ind- og udland kom for at sætte en ny dagsorden i den offentlige debat. Og som på den måde tog konkurrencen op med Trykkefrihedsselskabet? ”

Det kan Jacob MCangama  bekræfte:

Men det bliver et forum, der alene har benhård  fokus på Frihedsrettighederne.

Det lyder smukt,  - men her vil  man lynhurtigt stifte bekendtskab med Koranen, og dermed Sharia loven og alt dens væsen. Der er allerede mange islamiske domstole i  Europa. Især i Storbritannien, både officielle og uofficielle.

Hvordan vil den evt. nye forening forholde sig til dette.

Koranen- og Sharia-loven , er i enhver forstand i strid med de vestlige Frihedsrettigheder. Her er der tale om en religiøs bog, der er mindst ligeså totalitær som Hitlers  Mein Kampf,  eller Kar Marx´s, Das Kapital. Fællesskabet  består i  at de tre værker alle har fjender.

De  Vantro,  De urene (læs Jøder og andre Undermennesker)  og Klassefjenden.

At kritikken i dag er fokuseret på Islam, ja det skyldes jo, at de to andre bevægelser ikke længere spiller nogen politisk  rolle. Men det gør Islam til gengæld, - endda i stærk grad, så stærkt, at den vestlige kulturkreds, skal til at samle sig sammen til kontant opgør med Islam´s  indtrængen på europæisk område.

Så hvis det nye forum, vil være oprigtig, - og tages alvorligt, - når det gælder den fundmentale ytringsfrihed, - så er en deltagelse i en tilbundsgående diskussion af  islam bydende nødvendigt.

Det er det, Trykkefrihedsselskabet har gjort igennem de seneste fem år. Det er sket ved utallige foredrag og artikler af en lang række intellektuelle  forfattere, politikere og  flygtninge fra fængsler i de islamiske lande. Dertil en aktuel hjemmeside.

Samt  fremragende produktioner fra ledelsen og inderkredsen af Trykkefrihedsselskabet. Her bl.a.  bogen ” Mod Mørket Det muslimske Broderskab i Europa” af forfatteren Helle Merete Brix.

Den vil jeg anbefale chefjuristen Jacob MCangama  at læse.

Kilde: Weekendavisen nr. 41 -9 oktober 2009.

Interview af Jesper Vind Jensen .

Fremhævelse:PVJ.

talerne fra Folkefesterne 2014-2018