09.09.2009

92 vil bryde loven.!!

92 hellige personer, som véd bedre end alle os andre

Imens  Sverige stille og roligt forbereder hjemsendelsen af  10.000, ud af de 45.000 irakere, der har fået asyl i Sverige, er der stadig stor aktivitet i og omkring organisationen Kirkeasyl

Ifølge Berlingske Tidende, den 8. september, er 92 kendte danskere parat til at bryde loven og skjule afviste asylansøgere, der er gået under jorden for at undgå tvangshjemsendelse.

Det er fortrinsvis forfattere, skuespillere, musikere, forskere og meningsdannere, der står på listen, som organisationen Kirkeasyl , står bag indsamlingen af.

Øverst på listen, står den folkekære sanger Niels Hausgaard, der også  optrådte ved Kirkeasyls  demonstration på Rådhuspladsen i København efter rydningen af Brorsons Kirke.

Niels Hausgaard udtaler ifølge Berlingske Tidende følgende i en pressemeddelelse fra  Kirkeasyl:

”- Prisen for at bryde loven er i dette tilfælde for intet at regne mod prisen for at slå blikket ned, kraven op og gå videre.”

Det er i det mindste et standpunkt fra den  gæve Vendelbo.

Men noget andet er,  hvad  konsekvensen er, -  for demokratiet og folkestyret, hvis det bliver ”moderne” at bryde de love som ikke lige passer  ind i ens eget  univers.

For mig se, vil det ende i kaos, opløsning, og anarki.

Det vil ikke være til nogens fordel, - heller ikke herboende flygtninge.

Hvad med lidt statsretslig tænkning. Både på kort og på lang sigt. Tak!!!

De 92, personer, der åbent erklærer, at de er parat til at bryde loven, er følgende:

Niels Hausgaard, entertainer. Bent Burg, tv-vært. Benny Andersen, forfatter, komponist og musiker. Carsten Jensen, forfatter. Jesper Christensen,  skuespiller. René la Cour Sell, direktør. Kirsten Thorup, forfatter. Camilla Plum, kok. Thorkild Høyer, advokat. Anders Trentemøller, musiker. Tine Bryld, forfatter. Peter Larsen, skuespiller. Nikolaj Kirk, kok. Torben Lund, tidligere sunhedsminister. Jonas Schmidt, komiker. HuskMitnavn, kunstner.

Anne Trolle, Sangerinde. Mikael Simpson, musiker. Lotte Andersen, skuespiller. Jan Sonnergaard, forfatter. Sebastian Dorset, Komiker. Kasper Winding, musiker. Maise Njor,  forfatter. Jens Unmack, Musiker. Kim Fupz Aakeson, filminstruktør. Ib Tardini, producer. Karl Bille, skuespiller. Knud Odde, billedkunstner. Signe Svendsen, sangerinde. Vigga Bro, skuespiller.

Nikolaj Nørlund, musiker. Kim Skotte, journalist. Jonas T. Bengtsson, forfatter.

Kasper Bjørke, musiker. Charlotte Strandgaard, forfatter. Djuna Barnes, dj. Henrik Marstal, musiker. Mikael Rothstein, religionshistorikere og skribent. Jens Lysdal, musiker. Christian Braad Thomsen, filminstruktør. Kira Skov, musiker. Rasmus Poulsen, forfatter og dj. Stephan Grabowski, musiker og producer. Jannis Noya Makrigiannis, musiker. Simon Rosenbaum, musiker, skuespiller og tekstforfatter. Henriette Rostrup, forfatter. Dina Yafasova, forfatter. Johannes Andersen, lektor. Johanne Algreen, forfatter og TV-vært.  Rune Engelbreht Larsen, journalist og forfatter. Christian Falsnaes, kunstner. Toni Liversage, forfatter. Adam Hashemi, filminstruktør. Morten Bay, musiker og forfatter. Lone Dirckinck-Holmfeld, professor. Birte Siim, professor.

Simon Muschinsky, musiker. Nikolaj Manuel Vonsild, musiker. Silas Moldenhawer, musiker. Jonas Kenton, musiker. Anette Borchorst, professor. Lars Torpe, Lektor. Carsten Nagel, forfatter. Naja Rosa Koppel, musiker. Åse Schmidt, forfatter. Veronika Kær, teaterinstruktør. Tove Bornhøft, Teaterleder.

Erik Moseholm , komponist og bassist. Else Hammerich, Senior rådgiver. Katja Holm, skuespiller. Annisette Koppel, Sangerinde

Billie Koppel, Sangerinde. Anne Marie Helger, skuespiller. Frank Hasselstrøm, Musiker. Martin G. Taarup, forstander. Jette Debois, Billedkunstner. Gherda Thune, billedkunstner. Bodil Brems, billedkunstner. Pia Fonnesbech, billedkunstner. Ralf Christensen, journalist, kritiker og dokumentarfilminstruktør.

Pia Raug, sangskriver. Suzanne Giese, forfatter og debattør. Lone Hørslev, forfatter. Trine Andersen, forfatter. Simon Dokkedal, (Den Sorte Skole) . Lone Plaetner, Billedkunster. Anna Lindgren, billedkunster. Håkan Nyström, Billedkunster. Nick Mehlsen, billedkunstner. Knud Vilby, forfatter. Linda Weiss Drescher, billedkunstner.

Kilde: Berlingske Tidende. tirsdag den 8 september 2009, 13:47 Lene Frøslev.

Fremhævelse: PVj.

Læs INDSIGT-UDSYN her

Bliv medlem af foreningen eller støt vores arbejde økonomisk.