06.09.2009

Moské –byggeri bliver gransket.

Hvem financierer egentlig moskébyggeriet???

Ifølge Kristeligt Dagblad, har  ministeriet Lars Løkke Rasmussen sat embedsfolk til at undersøge, om finansieringen af en kommende stormoské  i København er på kant med antiterrorlovgivningen.

Oplysningen kom fra  statsminister Lars Løkke Rasmussen (V) og vicestatsminister Lene Espersen (K) på et regeringsseminar i går.

Lene Espersen udtalte,  ”- Vi har allerede i dag regler, der er gennemført med de forskellige antiterrorlove, som blandt andet sikrer, at man kan gribe ind, såfremt det er terrorpenge, der bliver brugt til at finansiere for eksempel byggeri af en moské,  men det kunne også være byggeri af alt muligt andet.”

Årsagen til Regeringens  reaktion er,- at Weekendavisen  fredag kunne oplyse, at der i flere år har været tætte økonomiske forbindelser mellem det officielle  Iran og foreningen Ahlul Bait, som står  bag planerne om den  kommende mosksé.

Også Kristeligt Dagblad, har tidligere på ugen oplyst, at finansieringen af den nye  moské har forbindelse til Iran

Lars Løkke Rasmussen understregede i går, at religionsfriheden indebærer retten til at bygge frikirker, synagoger, moskéer og andre religiøse samlingssteder.

” – Men altså, vi har bedt vores embedsfolk om at udrede det her grundlag, for vi ønsker selvfølgelig ikke at etablere en eller anden form for genvej for udbredelse af propagandistiske, ekstremistiske holdninger, som har det sigte at undergrave det danske samfund,”  lød det fra statsministeren.

Det er jo trods alt noget, men på det lange stræk, er det ligegyldigt!!

Det islamiske samfund i Danmark, vokser  dag for dag. Og vil om nogle årtier være en magtfaktor, som tør og vil gå op imod de danske frihedsrettigheder, rettigheder der er en forudsætning i vores sekulære samfund, som bygger på den kristne arv.

Hvis ministeriet Lars Løkke Rasmussen, ønsker at bevare en national enhedskultur i Danmark, så skal islam gendrives fra  Danmark!!

Kilde: Kristeligt Dagblad den 4. September 2009, Henrik Hoffmann-Hansen, Christina Agger.

Fremhævelse:PVJ.

Læs INDSIGT-UDSYN her

Bliv medlem af foreningen eller støt vores arbejde økonomisk.