25.08.2009

Visuel terrorisme

Forbyd burka. Hvis ikke åbner vi for yderligere hård islamisering af Danmark.

I netavisen 180GRADER den 23 august, skriver  forfatteren Helle Merete Brix dagens klumme, hvori hun stiller spørgsmålet. ” Om vi skal acceptere, at borgere gennem deres påklædning viser, at de ønsker demokratiet afskaffet?

Helle Merethe Brix kommer i sin klumme ind på, at Det Muslimske Broderskab, er en vigtig spiller i  islamiseringsprocessen , og som bruger kvinderne til at fremme den islamiske magt, bl.a. ved at kvinderne iklæder sig burka  eller niqab,  og går rundt på gader og stræder i de europæiske storbyer, som levende ” reklame-søjlerfor Islam, og Sharialoven.

H.M.Brix citerer journalisten Melanie Phillips, der i sin bestseller ” Londonistan” beskriver det ændrede gadebillede og de fuldstændig tildækkede kvinder, man støder på overalt i London med følgende:

” I almindelighed er religiøs påklædning, selv af bizar art, et velkomment bidrag til nationens diversitet. Men  i dette tilfælde spekulerer man på,  om en sådan klædedragt er en religiøs  klædedragt, der gør krav på respekt, eller en politisk manifestation, der skal udtrykke modvilje mod den britiske stat.

Effekten er at skabe en nagende følelse af usikkerhed og utilpashed.

Londons  åbne samfund forvanskes, når man offentligt vælger den bevidste  tilsløring, og når ansigter og udtryk – for ikke at nævne resten af kroppen – ikke kan ses. I kølvandet på London-bombningerne i juli 2005 synes en sådan tilsløring også at være et  sikkerhedsmæssigt anliggende. ”

Ja, netop et sikkerhedsmæssigt anliggende: Det er utroligt, at man i den danske burka-debat ikke har set eller hørt en eneste dansk politiker , der har  taget dette dybt alvorlige anliggende med i deres overvejelser.

Kilde: 180GRADER: Den 23. August 2009.

Fremhævelse: PVJ.

Læs INDSIGT-UDSYN her

Bliv medlem af foreningen eller støt vores arbejde økonomisk.