20.05.2009

Danmark, ikke hjemsted for Islam.

I en stor artikel i Weekendavisen nr 17, 24 april skrevet  af Klaus Rothstein, er Ole Hyltoft´ s indmeldelse i Dansk Folkeparti kommet under behandling.

Ifølge Ole Hyltoft´s begrundelse for sin indmeldelse har han bl.a udtalt følgende:

" Jeg synes, at Dansk Folkepartis indsats for at holde en dybt reaktionær og voldsorienteret ideologi som islam lidt på afstand af dansk kultur, er en  så vigtig opgave, at jeg nu også gerne vil støtte den gennem et medlemskab."

Det er K. Rothstein ikke enig i. Han har de seneste 20 år været en trofast advokat for multietniseringen af Danmark. Han hører til den type, der ikke vil erkende virkeligheden . De store uløselige problemer med det efterhånden store islamiske samfund som Danmark har idag, - ja, dem har Rothstein ikke noget bud på.

I sin  artikel skriver Klaus Rothstein til slut følgende:

"Ole Hyltofts udtalelse om islam er ironisk nok beskyttet af den Durban2-aftale, som Dansk Folkeparti ikke kan lide, men samtidig er den dybt sårende og stigmatisernede for de fredelige mennesker, der som ganske almindelige mainstreammuslimer lever i overensstemmelse med deres tro, mens de passer derers børn, studier og arbejde ligesom alle os andre.

De må naturligvis leve med, at menneskerettighederne beskytter individer, ikke ideer.

Når Ahmadinejad kalder Israel ond, undertrykkende og racistisk, kan landedelegationerne udvandre lige op i hans åbne ansigt.

Men hvorfra kan man udvandre fra i protest, når Ole Hyltoft kalder islam en voldsorienteret ideologi."

Ja, det kan man bl.a fra Danmark. Vi er ikke hjemsted for det totalitære islam. Vi er heller ikke hjemsted for et stort islamisk samfund, som Klaus Rothstein hævder.

Hvis Klaus Rothstein er uenig heri, hører jeg gerne om, hvornår der er truffet parlamentarisk beslutning herom.

Kilde: Weekendavisen   nr. 17. 24. april 2009.

Fremhævelse:PVJ.

Læs INDSIGT-UDSYN her

Bliv medlem af foreningen eller støt vores arbejde økonomisk.