23.02.2009
Integration.
Forfatter: Bjarke Rosenkilde
Der må højst være 25 % indvandrere i skoleklasserne.
Integration.
Staten, dvs. politikere og institutioner skal udstikke rammerne for et velfungerende velfærdssamfund.
Der udover skal man blande sig så lidt som muligt i borgernes tilværelse.
For borgerne kan naturligvis godt selv.
Selvom det kniber for de indvandrere, som altså har valgt at slå sig ned i Danmark. De må derfor lære at være her på danske vilkår.
Så når kuglerne flyver om vores øren, og der samtidig skal tages forskellige hensyn til badeforhæng, halal-kantinemad, tørklædeklædte småpiger, underminerende parallelsamfund m.m. foreslår jeg følgende:
Stop getthoiseringen. Disse skal nedbrydes og fremover højst indeholde 25. % indvandrere.
Der må højst være 25 % indvandrere i skoleklasserne.
Vi må ikke være eftergivende overfor muslimske værdier og normer. Derfor skal der ikke være forskellig mad i institutioner, adskilte svømmebade m.m.
Radikalisering skal bekæmpes. Bl a. ved konstant at fokusere på danske værdier, og isolere radikale muslimer, herunder ekstremistiske imamer.
Danskundervisningen skal styrkes.
Offentlig hjælp betinges af et ordentligt dansk. Hvis ikke man deltager i danskundervisningen reduceres hjælpen.
Børn, som lever i hjem med dårlig danskkundskaber, skal i daginstitution lære dansk. Lige fra vuggestue til børnehave. Elever i større klasser med ringe danskkundskaber skal have lektiehjælp.
Ligesom deres forældre skal omgås danske børnefamilier.
Dansk Folkeparti har naturligvis flere gode ideer i skuffen.
Disse drages frem ved møder med velfærdsminister Karen Jespersen og bl a. socialdemokraterne.
Indvandrerne er hidtil blevet mødt med tilbud.
Nu må de dele vilkår med os andre, og derfor lære at leve op til de krav og forventninger, danskerne møder i deres hverdag.
|