13.02.2009

Danmark; - ytringsfrihedens epicenter!!

Naser Khader foreslår Danmark som epicenter for ytringsfriheden

Den planlagte Yrtringsfriheds-konference i København i  april, vil passe fint som en klar besked til Durban-2- konferencen i Geneve, hvor en række islamiske lande vil forsøge på at lukke den kritiske debat om religion.

Derfor er det vigtigt, at konferencen i København bliver gennemført.

Her bør alle kendte og markante kritikere, -som har været ude for trusler på grund af deres meninger være tilstede, - også den hollandske Geert Wilders

Hvis ikke ministeriet Fogh Rasmussen kan godtage Wilders tilstedeværelse,  - ja så må svaret omgående være en - alternativ-ytringsfriheds-konference!!

Vi skulle jo nødig kunne sammenligne os med Storbritannien, der idag er så kuet af islamisterne, at man ikke tør ha´Geert Wilders på britisk grund.

Ynkeligt,Ynkeligt!!

Vor ven, tidligere chef for PET, Hans Jørgen Bonnichsen har i Kristeligt Dagblad den 10 februar, givet udtryk for, at der en sikkerhedsmæssig side af sagen, som man skal tage højde for. Bonnichsen, giver dog ikke udtryk for, at ytringsfrihedskonferencen ikke kan afholdes.

Naser Khader, er dog ikke tilfreds med H.J. Bonnichsens udtalelser. I Kristeligt Dagblad, den 12.2. skriver han følgende:

"Jeg synes overhovedet ikke, at det er det, Bonnichsen gør.

Der er intet stilfærdigt over det, han siger -for han bruger i den grad denne såkaldte vurdering til også at vurdere det betimelige i, om konferencen skal holdes.

Bonnichsen har efterhånden udviklet sig fra ekspert til apeacement-politiker i sine efterhånden mange udtalelser om, hvilke initiativer regering og andre - herunder jeg selv - foreslår for at stå vagt om ytringsfriheden

Det er, som om man konstant skal minde Bonnichsen om, at det ikke længere er hans opgave at give den slags sikkerhedsmæssige vurderinger.

Her flere år efter hans fratræden må hans vurderingsgrundlag også være ret forældet.

Og derudover har jeg stor tiltro til, at den nuværende chef for PET, Jakob Scharf, kan rådgive de ansvarlige politikere om de sikkerhedsmæssige udfordringer i forbindelse med konferencen

Jeg bliver ærlig talt bekymret for, hvilken slags rådgivning den tidligere PET-chef gav, dengang han stadig fungerede.

Hvor mange apeacement-råd blev der givet, hvor vi i Danmark er endt med at lægge os på knæ for islamisternes trusler?

Det forekommer mig, at Bonnichsens store forståelse og empati med islamisterne er løbet af med ham - det var jo også ham, der i sin tid gav statsministeren råd om at invitere dem, der senere spillede en stor rolle under Muhammed-krisen til Marienborg: de islamistiske imamer herunder Abu Laban og Abu Bashar

Bonnichsen lyder, som om han har mistet dømmekraften."

Naser Khader, er af den mening, at Danmark skal holde ytringsfriheds-fanen højt,  og gøre Danmark til ytringsfrihedens epicenter.

Ifølge Khader, skal vi gøre det uagtet om vi bliver truet med terror.

Bliver det tilfældet, så er det jo det bedste bevis på, at en ytringsfrihedskonference er strengt nødvendigt.

Ikke mindst for at markere en støtte til alle dem, der kæmper for ytringsfrihed  rundt om i verden.

Kilde: Kristeligt Dagblad den 10.12.februar 2009.

Artikel af Naser Khader.

Fremhævelse:PVJ.

Læs INDSIGT-UDSYN her

Bliv medlem af foreningen eller støt vores arbejde økonomisk.