08.02.2009

Geert Wilders, og Anders Fogh Rasmussen.

Forfatter: Poul Vinther Jensen.

Hvor er det sørgeligt at se Anders Fogh lægge afstand til Geert Wilders, som modigt har påpeget nogle af islams fejl

Debatten om, hvorvidt den hollandske politiker Geert Wilders skal have en invitation til den planlagte konference om islam og ytringsfrihed, som finder sted i april, er stødt på det skær, at regeringschefen Anders Fogh Rasmussen, -  ikke kan klare Geert Wilders og hans film Fitna, - men heller ikke Wilders sammenligning af Islam og Nazisme

Det er ellers ret præcist ramt.

Det er to totalitære bevægelser, som statsministeren -ud fra sit liberale udgangspunkt burde bekæmpe så meget som muligt.

Anders Fogh Rasmussen har den antagelse, at islam kun er en religion, der bør nyde samme respekt som andre trosretninger.

Men her tager han fejl.

Der er den dobbelte dagsorden, - den magt-politiske, hvor trusler, drab,afpresning o.m.a, er gangbar mønt i de islamiske celler, vi desværre har fået i Europa

Det er disse skruppelløse kræfter Gert Wilders er oppe imod, - og nu også en del af hans "landsmænd", der netop i disse dage forsøger at fratage ham ytringsfriheden, ved at få ham dømt for "hadske udtalelser".

Nu er Anders Fogh Rasmussen jo en pæn mand, der ikke vil støde de regeringsbærende politikere rundt om i Europa.

Årsagen, den er at Anders Fogh Rasmussen håber på en international post, - gerne i NATO. Det er samme mønster som hans forgænger i Venstre, Uffe Ellemann-Jensen, der også havde travlt med at lægge afstand til enhver kritisk røst i indvandredebatten, da han i en periode forsøgte at blive NATO´s kommende generalsekretær

Det bør der ikke tages hensyn til.

At holde en ytringsfrihedskonference i København, - uden at invitere en af Europas modige og truede politikere, vil være en skamplet på Danmark.

Derfor, skal Geert Wilders naturligvis være med som deltager ved konferencen i april

Læs INDSIGT-UDSYN her

Bliv medlem af foreningen eller støt vores arbejde økonomisk.