10.01.2009

Påmindelse til Ministeriet Fogh Rasmussen.

FN-lande, har godkendt resolutionsforslag, der lodret strider imod FN`s egen Menneskerettighedserklæring

Påmindelse til Ministeriet Fogh Rasmussen.

Med den aktuelle benhårde konflikt mellem Israel og Hamas-ledelsen i Gaza-striben, vil der gå et stykke tid, før den arabiske verden begynder at sende moderate signaler til Vesten.

Det kommer til at præge klimaet omkring FN´s Durban 2-konference. Den såkaldte racisme-konference.

Formålet med konferencen er, at eliminere racisme, racistisk diskrimination. Men efter det første udkast til en resolution blev offentliggjort den 27. november af FN´s Menneskerettighedsråd, står det klart, at resolutionen indeholder nøjagtig den intolerance, som Menneskerettighedsrådet selv ønsker at fjerne.

Resolutionens udkast, har et eneste land som efter den totalt arabisk domineret resolutions-komitee´s  opfattelse er racistisk, - nemlig Israel.

At komiteen kan se bort fra lande som Saudi Arabien, Sudan, Burma, Nordkorea, Pakistan, o.m.a lande med muslimske befolkningsgrupper, - fortæller blot, at tiden er ved at være inde til, at Danmark boykotter Konferencen i Geneve i april 2009.

Durban 2 er en fortsættelse af Durban 1, der fandt sted i Sydafrika i 2001.

Her var tilsviningen af Israel og USA så voldsom, at både Israel og Canada har meldt fra til Durban 2 i Geneve.

Canadas premierminister Stephen Harper udtalte i denne forbindelse følgende:

"Vi vil ikke sidde med til en antisemitisk og antivestlig hadfest forklædt som antiracisme."

Hvis den arabiske resolutions-komite med bl.a. Pakistan, Egypten og Iran, sammen med de øvrige 57 lande i OIC får held til at komme i land med deres hade-resolution, vil det betyde, at FN´s medlemslande bliver forpligtiget om.

"at skride hårdt ind mod negative fordomme om religioner, ærekrænkelse, personligheder, hellige bøger, tekster og symboler."

De vil bl.a. betyde, at danske aviser, Tv-stationer m. m, - og en forening som Den Danske Forening, ville få svært ved overhovedet at udtrykke sig offentligt om Islam´s fremmarch i Europa

Ministeriet Fogh Rasmussen, har endnu ikke besluttet sig for at boykotte Durban 2, men det har trods alt stemt nej til det racistiske resolutionsforslag, som blev fremlagt i november.

Men her er der ikke nogen trøst at hente.

Kun 10 andre lande ud af 191 stemte imod, det var Australien, Polen, Rumænien, Storbritannien, og USA.

Frankrig undlod på vegne af EU at stemme. 130 lande stemte for, 35 undlod at stemme.

Det forstemmende er, at et markant flertal af FN-lande, har godkendt et resolutionsforslag, der lodret strider imod FN`s egen Menneskerettighedserklæring, og det FN blev oprettet for at bekæmpe!!!

Poul Vinther Jensen

Kilde: Weekendavisen nr. 51. 17.-22. december 2008.

Fremhævelse: PVJ.

Bestil bøger her>>>