13.10.2008

68'ernes nedbrydning af Danmark

Forfatter: Gertrud Galster

Så genudgives bogen "Femte Kolonne. 14 års kamp." Den er værd at eje.

Hej alle gode kræfter i Skandinavien

Genudgivelse

”Femte Kolonne. 14 års kamp mod nedbrydningen af dansk kultur”.

For 40 år siden trådte 68´erne frem på scenen for at revolutionere samfundet. Der har siden været sagt og skrevet meget, arrangeret udstillinger og optaget film om de idealistiske unge menneskers positive idéer, - set indefra gennem deres egne briller. Nu er de så småt på vej ud af deres bedste alder og kan se frem til pensionen. Så det er på høje tid, at ”jeg-generationen” underkastes en nøjere analyse. Hvad var det for ideologier, de faldt for, og hvordan kom det til at berøre samfundet på afgørende måde?

De færreste danskere er klar over, at der også var en modstandsbevægelse! Den fik ikke lov at komme til orde dengang.

Bogen handler om ”Den anden form for Krig, der er så farlig, fordi den ikke umiddelbart bliver erkendt som krig. Krigen er camoufleret. Den udspiller sig under dække af fredstilstand og skjuler sig under formen af indre omvæltning. Begyndelsen er ringe og tilsyneladende harmløs – slutningen er så bitter som selve krigen.” (Citat fra den schweiziske husomdelte  ”Zivilverteidigung” 1970, som i detaljer forklarede strategien).

Men her er vi i Danmark. Forfatteren havnede uden politisk indsigt og uden vilje og viden i 1971 i ”Den anden form for krig”. Bogen fortæller om afgørende ideologier og begivenheder bag kulisserne i 70-80´erne, som kun de færreste opdagede, og derfor ikke reagerede på. Massemedierne fortiede dem, skönt en mere granskende journalistik nok havde kunnet ane, at tiltagene ville kunne få en enorm betydning fremover, hvis man fortsatte i samme skure.
Det er först nu vi ser virkningerne. Resultaterne er skrämmende. Havde politikere, kultur-personligheder og andre nøglepersoner været vågne, kunne alt have set anderledes ud i dag.

68´erne kan i bogen genopfriske perioden og sikkert læse ting, de ikke har vidst, og de ”borgerlige” vil måske ærgre sig over, at de gang på gang sov og blev taget ved næsen.
Bogen kan måske - gennem sin omtale af aktioner og hidtil halvfortiede oplysninger om toneangivende personer - inspirere til handling i den nuværende Anden Form for Krig .

Bedste hilsener Gertrud Galster

Bogen ”Femte Kolonne. 14 års kamp mod nedbrydningen af dansk kultur”.
er på 192 sider og koster o. 149.- d. Kr. i boghandelen, men ved direkte kontantsalg  til kampfæller gives der 50.- kr. rabat, så prisen bliver 99.- d. Kr.
NB Hvis man ikke selv henter den i København, tilkommer der porto/expedition på d. kr. 40.-  Gertrud Galsters bankkonto: Almindelig Brand Bank, registreringsnr: 7681 kontonr: 130149-8

Gertrud Galster

Læs INDSIGT-UDSYN her

Bliv medlem af foreningen eller støt vores arbejde økonomisk.