19.09.2008

Drop offerrollen.

Muslimer synes, at det er åh så synd for dem, samtidig med at de gerne vil styre alt i Europa!!!

Sådan lyder opfordringen fra den muslimske politiker og medlem af det britiske parlament, Sadiq Khan.

Ifølge BBC News, har Sadiq Khan udtalt følgende til en britisk tænketank.

"- Vi er nødt til at tage mere ansvar for vores egne familier, ignorere dem, som viderfører konspirationsteorier, og ikke mindst er vi nødt til at droppe offermentaliteten."

Sadiq Khan mener også, at det er nødvendigt at enes om en fordømmelse af æresdrab og tvangsægteskaber, og at alle muslimer, som kommer til Storbritannien bør lære engelsk.

Sadiq Khan, betoner at det ikke er møntet på kolonisering, men at engelsk er et adgangspas til at deltage i samfundet.

Det er lidt sent han komme med den slags foreslag i Storbritannien, her er der utallige store etniske samfund, hvor man kan leve uden at kende noget til det britiske samfund.

Sadiq Khan får dog støtte fra lederen af Muslim Voice UK og Muslim Women´s Network UK, Shaista Gohir, der er enig i, at det er vigtigt at lære engelsk og at kæmpe mod tvangsægteskaber og æresdrab.

Shaista Gohir, mener dog, at det er en generalisering at tale om, at muslimer spiller en offerrolle. Hun hævder, at muslimer står over for en stigende islamofobi og diskrimination, så hvis nogen har en offermentalitet, kan man så bebrejde dem det?

Ja, det kan man.

De store islamiske samfund rundt om i de britiske storbyer, har den høje cigarføring på. Det gælder i skolebetyrelser, handelsforeninger, boligkvarterer og mange andre steder. Er der noget at sige til, at den menige befolkning er blevet skeptisk overfor den store islamiske indvandring i Storbritannien.

Kilde: Kristeligt Dagblad den 18. september 09.58, 2008.

Julie Jo Boding.

Fremhævelse:PVJ.

Læs INDSIGT-UDSYN her

Bliv medlem af foreningen eller støt vores arbejde økonomisk.