26.08.2008
Flere lærestreger.
Forfatter: Bjarke Rosenkilde
Hvilke kameler sluges ikke i integrationens hellige navn???
Vores Søren skulle starte i klasse med 10. somaliske børn.
Vi forlangte, at de blev fordelt på de forskellige klasser.
”Går I ikke ind for integration?” spurgte inspektøren.
”Jo,” svarede vi, ”men vi har ingen aktuelle planer om at flytte til Somalia, så vi synes ikke vores søn skal integreres i en somalisk klasse”.
De blev fordelt.
Baggrunden for at have en klasse med 10. somaliske børn var, at man kunne spare et par tolke.
Men vi påpegede, at børnene talte udmærket dansk, og at det slet ikke fremmer integrationen, at man tillader dem at jakke på modersmålet, og så oven i købet skal bruge tolk.
Den somaliske tolk bliver nu udelukkende brugt til somaliske forældre, der ikke taler dansk.
Børnene skal selvfølgelig klare sig på vores sprog- til fremme for integrationen.
|