19.10.2007

Ingen permanent indvandring.

Dansk Folkeparti ser realistisk på opholdstilladelser.

Ifølge B.T. den 16. oktober, er Dansk Folkeparti tilfreds med at Danmark er dårligst i Europa til at give familiesammenføring og statsborgerskab.

28 europæiske lande  plus Canada er på seks områder blevet målt på, hvor godt de lever op til fælles europæiske retningslinjer for god integration, her indtager Danmark en delt 21. plads sammen med Polen.

Det er en succes siger integrationsordfører Jesper Langballe, og tilføjer:

For mens en europæisk tænketank og Institut for Menneskerettigheder dumper de forhold, som Danmark byder indvandrere fra tredjeverdenslande, så anser Dansk Folkeparti resultatet som en succes.

Det er jo slet ikke den slags udlændinge, vi er interesseret i at rekruttere som arbejdskraft. Vores helt beviste mål har jo siden maj 2002 været at få skåret ned på de mennesker, der kommer for at sidde på passiv forsørgelse og som ikke er interesseret i at bidrage med noget - og så forøge antallet som vil bidrage med noget.

Siger Jesper Langballe til Politiken.

Man må sige det er rette kurs, dog bør Dansk Folkeparti kun give opholdstilladelse til personer der ønsker at arbejde i Danmark en midlertidig opholdstilladelse. Hvis varighed må ophøre, den dag der er ledig dansk arbejdskraft.

Kilde: B.T. den 16. oktober 2007.

Seneste INDSIGT-UDSYN

Den seneste udgave af INDSIGT-UDSYN er sendt ud til vores abonnementer og medlemmer. Du kan læse den forrige.

Læs Danskeren INDSIGT-UDSYN

OPGØRET >>>