09.09.2007

Sarte og hysteriske muslimer.

De sidste dages hellige, Naser Khader adjuderet af Politiken, vil nu bringe lyset ind i verden.

Når det gælder kritiske artikler om den islamiske indvandring til Norden og Europa, har Viggo Hørups avis for den højeste oplysning, Dagbladet Politiken ikke brugt det store antal spaltemeter igennem de seneste to årtier.

Selv under Muhammed-krisen, kunne chefredaktør Tøger Seidenfaden ikke samle sig sammen til at gå i brechen for Ytringsfriheden og kollegaen Morgenavisen Jyllands-Posten, ved at trykke en af Muhammed-tegningerne.

Det skete til gengæld i stor stil ved store og anerkendte dagblade rundt om i Europa.

Men nu, er der en ny Muhammed-krise i Sverige, - som kan eskalere når som helst.

Egyptens ambassadør Samah Mohamed Sotouhi, kræver nu at tegninger af profeten skal forbydes ved lov.

Hvad den svenske Riksdag naturligvis ikke kan efterkomme.

Men fredag den 7. september, bringer Dagbladet Politiken et indlæg af grafiker og forfatter Arne Hornborg under overskriften "Sarte og hysteriske muslimer"

Her kan man læse følgende:

"De Svenske aviser har naturligvis brugt deres grundlovssikrede ytringsfrihed til at bringe satiriske tegninger af Muhammed. Det bringer de sarte, følsomme,hysteriske muslimers sind i oprør.

Nu har den populistiske Naser Khader medstifteren af de forsmåede, skuffede politikers parti, Ny Alliance, tilbudt sin uvurderlige ' hjælp' til den svenske regering.

.Det behøver Naser Khader nu ikke. Det svenske folk, den svenske rigsdag, den svenske regering er da udmærket klar over, at man i Sverige, ligesom i Danmark, har en ubestridelig, grundlovssikret ytringsfrihed.

Men måske er det Naser Khaders ønske, lært af dyrekøbte erfaringer fra Danmark, at råde den svenske regering til at bede alle de krænkede, sårbare muslimer om at rejse hjem til deres oprindelseslande. Og fortælle den svenske regering, at uanset hvor meget der bliver gjort, hvor mange penge der bliver ofret i forsøg på integration, så ønsker muslimerne ikke at leve i et frit, demokratisk samfund.

Fortælle den svenske statsminister og regering, at muslimerne stadigvæk ønsker at leve under middelalderlige religiøse love. Det de ellers postulerer, de er flygtet fra. Fortælle den svenske statsminister, at muslimerne sætter Koranens bud over demokratisk lovgivning.

Se, det ville være et virkeligt godt råd. Måske kunne Naser Khader give samme råd til den danske regering. Udgifterne til muslimernes enkeltbillet tilbage til deres feudale samfund vil være en virkelig god investering."

Kilde: Dagbladet Politiken fredag den 7. september 2007.

Seneste INDSIGT-UDSYN

Den seneste udgave af INDSIGT-UDSYN er sendt ud til vores abonnementer og medlemmer. Du kan læse den forrige.