09.03.2022

Strøm af muslimer til Danmark via Ukraine

Forfatter:

TV2 skævvrider igen

Thomas Salicath skriver på Facebook:

Ærgerligt i partileder-debatten på TV2 i aften at se, hvor let V og S slap for at stå til ansvar for, at man ved at insistere på, at hovedsageligt mellemøstlige muslimer med flygtningestatus i Ukraine skal ligestilles med ukrainere, splittede Folketinget og gik glip af en 100% opbakning til særloven.

Bortforklaringen fra Vs formand om, at det drejer sig om en lillebitte brøkdel af 2.300 anerkendte flygtninge i Ukraine, gik næsten uimodsagt igennem.

Jeg ved godt, at der angiveligt “kun” er tale om 2.300, men dertil kommer evt familiesammenføringer og al bøvlet med overhovedet at skulle kontrollere og søge dokumentation for, at dette klientel vitterligt har været anerkendt som flygtninge i Ukraine.

Som rigtigt påpeget af Pernille Vermund er det os, der får bevisbyrden, når andre af de ca. 300.000 med permanent ophold i Ukraine (herunder givetvis mange specielt importeret fra Mellemøsten af Belarus’ præsident Lukashenko for at skade EU) fragtes til DK fordi de indledningsvist kan påstå, at de er omfattet af særloven. Derfor vil jeg gerne vædde på, at der ikke som påstået af Tesfaye kun kommer et par stykker fra dette erfaringsmæssigt meget belastende segment.

En kritisk journalist havde spurgt Mette Frederiksen hvorfor hun insisterede på

at de skulle være omfattet - og få hende til at udtale, hvor mange hun så mente vil komme. Så kunne man jo følge op om et par uger - og derved afsløre, at hun på dette punkt ar milevidt fra mange af sine kernevælgere. der har troet på, at hun nu ville passe på Danmark.

Sikandar Siddique fik også næsten uimodsagt lov til at påstå racisme som årsag til, at vi hellere vil hjælpe ukrainske flygtninge end hans trosfæller. Ingen påpegede de enorme udgifter og problemer, som “berigelsen” fra 2015 har påført Danmark og Europa - og som sammen med tidligere tiders indvandring fra MENAPT-landene udgør en svimlende bruttoudgift på op mod 90 mia p.a. (altså væsenligt mere, end vi over 11 år vil tilføre et nedslidt dansk forsvar).

Og man skiftede hurtigt videre, da det sympatiske indbudte hjælpsomme ægtepar (som drengen i “Kejserens Nye Klæder”) kom for skade at lægge mærke til, at der næsten ingen kvinder og børn var at finde på de fremviste fotos af våbenføre unge (hovedsageligt uuddannede) syriske mænd på vores motorveje vej mod vores velfærdsydelser fremfor som deres ukrainske kønsfæller at blive og kæmpe for deres land.

Og i opfølgningen fra TV2 News udelades Pernille Vermund, hvorimod Sikandar Siddiques absurde indlæg gengives i sin fulde længde - ligesom Søren Papes næsten undskyldning for, at C i første omgang ikke kunne bakke op om særlovens medtagen af arabere m. fl.

Læs INDSIGT-UDSYN her

Bliv medlem af foreningen eller støt vores arbejde økonomisk.