21.08.2021

Trump havde aftalt tilbagetrækning i ro og orden

Forfatter:

Biden efterlader et totalt kaos.

På sin hjemmeside skriver Asger Aamund bl.a.:

"På et møde med Talibans topforhandler Mullah Baradar, erklærede Trump, at USA krævede ro og orden til sin tilbagetrækning, der først ville omfatte militære og civile afghanere i amerikansk tjeneste, derefter afmontering og hjemtransport af amerikansk militært udstyr herunder de seneste nye kamphelikoptere, kampvogne og raketbatterier og til sidst udrejse af diplomatisk og militært personel.

”Hvis der under denne proces sker skade på amerikansk liv og ejendom,” sagde Trump, ”smadrer vi jer fuldstændigt. Og din landsby bliver det første, vi udsletter.” Herefter var der skabt en slags forståelse, og en aftale kom på plads, som også omfattede en permanent base til USA’s militær, hvor man kunne overvåge og nedkæmpe potentielle terroraktiviteter rettet mod USA. I en artikel i New York Post den 19. august fortæller Trumps stabschef for Forsvaret Kash Patel, at ved præsidentskiftet den 20. januar 2021 havde Trumps afgående regering overdraget Taliban-aftalen til Joe Bidens stabsfolk som afviste den pure.

Biden havde sin egen plan, som viste sig at være ingen plan, men kun en fastlagt dato for den amerikanske tilbagetrækning. Resultatet er nu ubetinget overgivelse og totalt kaos i hele Afghanistan."

Læs mere her >>>

Seneste INDSIGT-UDSYN

Den seneste udgave af INDSIGT-UDSYN er sendt ud til vores abonnementer og medlemmer. Du kan læse den forrige.