07.02.2007

En hilsen til "fredskonsortiet"

Hvad mener trojkaen Helveg, Søvndal og Lykketoft? De har opgivet kampen mod islamismen i Danmark, men er det nok?

USA´s store præsiden Franklin D. Roosevelt (1882-1945) udtalte, efter sin beslutning, om at inddrage USA som krigspartner i Anden Verdenskrig på det europæiske kontinent. "Det er strengt at drage i krig".

F.D.Roosevelt, vidste  hvad han talte om med sine erfaringer fra Første Verdenskrig

Men Roosevelt valgte den tunge vej, - fordi det var nødvendigt for friheden og freden i den vestlige verden.

De totalitære regimer i Tyskland og Italien blev overvundet, og de europæiske demokratier kunne igen arbejde frit.

Hans efterfølger i embedet George W Bush, er i den samme situation!!

Hvis ikke der bliver skabt ro og stabilitet i Mellemøsten,- bl.a. ved at bekæmpe islamiske terror-netværk, kan det betyde en stor økonomisk og politisk ustabilitet i hele den vestlige verden. Olieforsyningerne til den vestlige industri er også af vital interesse, og  bydende nødvendige. Derfor er USA tilstede i Irak!!

Det er ikke alle, der påskønner dette. Selv i USA, findes der politikere der koldt og kynisk spekulerer i en udsultning af de amerikanske styrker i Irak, for at tækkes nogle vælger-kredse.

En række republikanske senatorer vil nu støtte en resolution fra demokraterne, som siger nej til at sende flere tropper til Irak.

Selv efter at flere militær-eksperter har vurderet, at situationen kræver langt flere soldater end de 18.000 der er på tale nu.

Herhjemme, er disse holdninger repræsenteret ved "freds-konsortiet" Lykketoft, Søvndal, Helveg Petersen.

Om denne type politikere skriver den amerikanske avis The Weekly Standard, følgende:

" Politikere har ret til at bekymre sig om deres politiske overlevelse. De har endda ret til tåbelige og kortsigtede politiske vurderinger - som for eksempel, at det vil hjælpe på deres chancer for genvalg, hvis de stemmer for denne resolution i februar 2007. Vi mangler stadig en forklaring på deres holdning.

De er, forståeligt nok, utilfredse med, hvordan Bush har ført krigen de seneste år, rådgivet af Rumsfeld, Abizaid og Casey. Nu støtter de en resolution, som netop er indbegrebet af Rumsfeld-Abizaid-Casey-linjen.

Ingen ny strategi, ikke flere tropper og fortsat pres for at overdrage tingene til irakerne så hurtigt som muligt.

Disse senatorer kan ikke lide status quo i Irak - og de støtter en resolution, som fordømmer Bush´s forsøg på at ændre status quo."

Kilde: dato: Tirsdag den 6. februar 2007.

talerne fra Folkefesterne 2014-2018

Liberalfacismen>>>