08.08.2021

What did you learn in school today?

Forfatter: Harry Vinter

Du blev nok fyldt med løgn

"What did you learn in school today?", skrev Tom Paxton i sin tid kritisk om de halve og hele løgne, datidens skolebørn blev fyldt med.

Der er i høj grad brug for en ny version af den sang. Spørg et skolebarn om folkedrab, og de vil nævne nazisternes udryddelse af jøder. De aner til gengæld intet om verdens største folkedrab på 80 millioner hinduer.

Spørg dem om slaveri, og de vil nævne afrikanske slaver, som blev sejlet til Amerika. De ved til gengæld intet om de europæere inklusive danskere, som blev slaver i muslimske lande. Heller intet om mange millioner afrikanere, som blev - og bliver - ført som slaver til muslimske lande. De mandlige blev kastreret, de kvindelige blev sexslaver og deres afkom blev slået ihjel, så der ikke er nogen, der kan beklage sig over fortidens forbrydelser.

Det er rigtigt, at europæere sejlede afrikanere til Amerika, og det er rigtigt, at europæere slog mange jøder ihjel. Men sidder børnene tilbage med den opfattelse, at kun europæere har begået den slags gerninger, - så er de blevet fyldt med løgn!

Læs om verdens største kendte folkedrab her >>>

Seneste INDSIGT-UDSYN

Den seneste udgave af INDSIGT-UDSYN er sendt ud til vores abonnementer og medlemmer. Du kan læse den forrige.