01.08.2021

Danskerne – en uddøende stamme

Forfatter: Harry Vinter

I år er antallet af danskere faldet i 40 år i træk.

Antallet af danskere toppede i 1981. Da var der 5,124 mill. indbyggere i Danmark, som næsten alle var etniske danskere.

Siden er antallet faldet år for år af den simple grund, at danske kvinder siden 1968 i gennemsnit har født færre end 2 børn. På grund af en længere gennemsnitlig levetid, indtraf faldet i antallet af danskere med nogle års forsinkelse. Nettoreproduktionstallet, som viser, hvor mange levendefødte piger 1000 kvinder sætter i verden, har været under 1000 siden, på trods af, at indvandrerkvinder, som føder mange børn, i dag presser tallet op.

I dag, 40 år efter toppen i 1981, er der næppe flere end 4,5 mill. danskere tilbage. Det nøjagtige tal kender vi ikke, for indvandrere i massevis tildeles dansk statsborgerskab og anses statistisk set for danskere, når blot en af forældrene er født i Danmark og har dansk statsborgerskab. Deres efterkommere anses for danske.

I 1983 vedtog Folketinget en ny udlændingelov, som gav alle, der kunne udtale ordet ”asyl” adgang til Danmark. I konsekvens heraf begyndte indbyggertallet at stige fra 1986, og det er fortsat med at stige år for år siden. Ved indgangen til 2021 var det nået op på 5,840 mill.

Om få år når indbyggertallet 6 mill., hvoraf cirka 2 tredjedele vil være danskere. Danskerne er ved at miste deres hjemland, og det er sket indenfor få årtier som følge af en enkelt generations dårskab.

Med jævne mellemrum proklamerer pressen, at kun så og så stor en andel af befolkningsvæksten udgøres af danskere. Der er selvsagt tale om manipulation og fup. Med en fertilitet under 2 siden 1968 er en vækst i antallet af danskere selvsagt en fysisk umulighed.

I medier som Politiken, Information, DR og TV2 luftes med jævne mellemrum en konspirationsteori gående ud på, at danskerne ikke er i færd med at blive udskiftet med udefra kommende folkeslag. Formålet er selvsagt at få danskerne til at fortsætte deres tornerosesøvn, mens andre overtager deres land.

Den første, der gjorde opmærksom på, at danskerne er i færd med at blive udskiftet, var Den Danske Forenings tidligere formand Sune Dalgaard. Det skete i Aarhus Stiftstidende 17/6 1990.

Seneste INDSIGT-UDSYN

Den seneste udgave af INDSIGT-UDSYN er sendt ud til vores abonnementer og medlemmer. Du kan læse den forrige.