05.02.2007

Ralf Pittelkow.

Pittelkow - Ellemann = fornuft - farlig naivisme

I den forgangne uge, har kommentator ved Morgenavisen Jyllands-Posten, Ralf Pittelkow ufrivilligt været omtalt i den danske dagspresse.

Årsagen er, at Pittelkow´s ægtefælle Karen Jespersen har indmeldt sig i partiet Venstre, og er blevet opstillet som folketingskandidat i den østjyske Fauerskov-kreds.

Selvom ægtefællerne Pittelkow/Jespersen er to selvstændige personer, bliver de af de fleste danskere opfattet som en politisk-samarbejdende team. Bl.a med bogudgivelser o.a.

De er begge utrættelige forsvarer for det sekulære samfund, med den ubetingede ytringsfrihed, og alle menneskers ligeværdighed, herunder især kvinders og mindretals rettigheder.

Koryfæen fhv.udenrigsminister Uffe Ellemann-Jensen bryder sig ikke om ægteparret´s politiske virke.Og er stærkt utilfreds med Karen Jespersens opstilling for Venstre, - og ægtefællen Ralf Pittelkow, der under Muhammed-krisen tillod sig at benævne U.Ellemann-Jensen som naivist, da den fhv. minister stod og plæderede for et bukkende og ydmygende undskyld overfor de islamiske lande, og de radikale islamister.

Det kan undre, at en liberal venstre-mand ikke er på linje med Pittelkow, når det gælder modstand mod totalitære religiøse kræfter, der vil forsøge at undergrave de frie samfund, som Danmark er en del af.

Søndag den 4. februar, skriver Ralf Pittelkow en artikel med overskriften "Forsvar for ligeværdighed".

Artiklen bygger på nogle oplysninger om situationen i Frankrig, hvor hudfarven, og fysiognomi i den franske hverdag spiller en stor rolle.

På denne baggrund skriver Pittelkow bl.a følgende:

" Det ændrer dog ikke ved, at mennesker i Danmark alene bedømmes på deres gerninger, kunnen og holdninger og ikke på deres navn, udseende og baggrund.

Vi skal leve op til vore egne principper om ligeværdighed.

Men vi skal samtidig bekæmpe værdier og ideologier, som åbenlyst forkaster ligeværdigheden mellem mennesker.

Det gælder således den radikale islamisme, som i disse år er i kraftig fremmarch i den muslimske verden og har voksende indflydelse blandt muslimer i Europa.

For islamisterne er mennesker ikke lige.

De rettroende muslimer er hævet over de vantro. I den islamiske stat skal skal muslimerne have afgørende rettigheder, som andre ikke får. De rettroende er i besiddelse af en sandhed om både religion og samfund, som de vantro ikke må anfægte, fordi den er Allahs åbenbaring.

Enhver, der tillader sig at diskutere eller kritisere denne absolutte sandhed, er per definition vantro eller frafalden. Som sådan er man mindreværdig, man påkalder sig foragt, og man skal rammes af mere eller mindre voldsomme straffe.

Disse kræfters kamp mod ligeværdigheden er samtidig en kamp mod friheden. En kamp mod andres frie ret til at ytre deres mening på lige fod med ens egen.

Dette angreb på ligeværdighed og frihed findes også i islamisternes syn på kvinder. Kvinden er underordnet manden og i den forstand mindreværdig. Samtidig tildeles hun  en særdeles ufri status: Manden har autoriteten til i vidt omfang at bestemme over kvindens liv.

Det Europæiske Råd for Fatwa og Forskning, der er islamisk domineret, har således udtalt, "at manden bør kunne forbyde sin kone at besøge en anden kvinde, hvis han ikke finder et sådant besøg passende." (at besøge en mand kommer slet ikke på tale)."

Kilde: Morgenavisen Jyllands-Posten søndag den 4. februar 2007.

Kommentator Ralf Pittelkow

talerne fra Folkefesterne 2014-2018