16.01.2007

Opfordring til hellig krig

Forfatter: MariaMariaOslo

Skjult kamera avslører moskeer

Skrevet av MariaMariaOslo skriver blandt andet:

TV-kanalen Channel 4 har benyttet skjult kamera i ett år på innsiden av ledende britiske moskeer. Resultatene er opptak av imamer i fri utfoldelse som oppfordrer til jihad, til å slå jenter som ikke bruker hijab, slå barn som ikke vil be, og til å skape en egen stat i staten. Ikke overraskende er flere av imamene knyttet til den ekstreme saudiske versjonen av islam, wahabismen, og Saudi-Arabia er tungt inne finansielt i ulike britiske muslimske institusjoner. Det er ikke noen grunn til å tvile på at dette også skjer i Norge.

Noe av det mest tankevekkende er at avsløringene som kommer er fra noen av de mest såkalte moderate moskeer. Her oppfordres det til å avvise britisk lov i favør av islamsk lov. En av moskeene tilhører UK Islamic Mission (UKIM), er organisasjon som består av 45 moskeer. Tony Blair har nærmest uhemmet lovprist UKIM for dens verdifulle bidrag til multikulturelle aktiviteter, melder The Observer.co.uk.
I den aktuelle moskeen har Channel 4 tatt opptak der Taliban lovprises, og der drap av britiske soldater i Afghanistan applauderes. - En annen taler sier at muslimer ikke kan aksepterer ikke-muslimsk styre: ”Vi må styre oss selv, og vi må styre andre.” En annen religiøs leder slår fast at den dagen muslimer er i maktposisjon, ”vil ikke folk bli drept – urettmessig”. Men da etter islamsk lov.

Som i norske moskeer, avdekket i HRS' rapporten ”To moskeer i Norge. Med blikk på kvinners status”, distribueres det mengder med DVD-er der ekstremister predikerer fundamentalisme, hat og løgn, som at Verdens Helseorganisasjon har plantet Aids i medisin til folket i Afrika.

Det er også gjort skjulte opptak på muslimske friskoler for ungdommer, der eksempelvis det tas avstand til bruk av begrepet ”demokrati”. Ungdommen oppfordres til heller å bruke ”kafir-krati” (kafir betyr vantro). Og hva er så de offisielle reaksjonene fra muslimsk hold? Jo, at de sier offisielt at de tar avstand til ekstremisme, at de instruerer alle moskeer til å avvise radikale ledere. -Og hva sier distributørene av ekstremt DVD-material? Jo, det samme som vi har hørt i Norge fra muslimsk lederhold når eksempelvis islamisten Yusuf al-Qaradawi omfavnes, og i neste øyeblikk ”korrigeres” omfavnelsen med at man ”støtter jo ikke al-Qaradawi i ett og alt”. Altså går ikke distributørene god for alt material som de distribuerer, sier de..

Lord Ahmed i regjeringens handlingsgruppe for å forebygge ekstremisme, reagerer på Channel 4 sine avsløringer med bekymring. Han uttrykker ikke bekymring for radikalisering og angrep på demokrati og menneskerettigheter. Han er bekymret for at Channel 4 kan ødelegge relasjoner mellom ulike grupper i samfunnet. Mens en talsmann for en sentral moske beskylder Channel 4 for ”heksejakt”. ...noe typisk, man vil jo ikke vite om problemene, for det man ikke vet finnes jo ikke? Noen vil altså påstå at slike avsløringer er ren muslimhets...?

Liberalfacismen>>>

DANSK KULTUR I KORTE TRÆK>>>