05.01.2007

Flygtningehjælpen vejrer morgenluft

Forfatter: Harry Vinter

Håber på øget omsætning

Opfordringen fra FNs Flygtningshøjkommissariat til at give afviste asylansøgere fra Irak en ny chance og De Konservatives vanetro vaklen giver koncernen håb om øget omsætning i butikken.

Spørgsmålet er, om den besindige del af folketinget ikke skulle overraske alle ved at acceptere forslaget – MOD TIL GENGÆLD AT FÅ GANG I HJEMSENDELSEN AF SÅKALDTE FLYGTNINGE, SOM BEVISELIGT IKKE HAR BRUG FOR ASYL, - f. eks. de ferieglade palæstinensere, som fik ophold ved særlov, og som bør hjemsendes ved særlov.

Flygtninges ophold er jo ikke noget problem, så længe det står fast, at opholdet er midlertidigt, og så længe det er praksis, at de rejser hjem igen, når forholdene tillader det.

Det gælder om at skabe rotation. Strømmen skal ikke kun gå den ene vej. Flygtningene må naturligvis forventes at sige pænt tak for opholdet, når de kan rejse hjem.

Og kan de ikke finde ud af at udvise denne høflighed, må myndighederne naturligvis sørge for, at de kommer af sted.

Kilde: TV-2 nyhederne 5/1 2007 kl. 19

talerne fra Folkefesterne 2014-2018