31.12.2006

Stram kurs i 2007.Tak!

Det vælter ind med flygtninge til Europa. Europæiske politikere har dømt dig til at betale regningen.

Hvis man offentligt anbefaler et "Fort Europa" vil de fleste opfatte det som en opfordring til at lukke af for illegale indvandrere og bådflygtninge.

Det er også det sagen drejer sig om.

Situationen i det sydlige Europa er overhovedet ikke under myndighedernes kontrol. I 2006, er der kommet ca 30.000 bådflygtninge til De Kanariske Øer, heraf 14.000 alene i august og september. I Italien er antallet for perioden,- indtil august ca 15.000 flygtninge, heraf ca 10.000 til den lille ø Lampedusa.

Malta indtil august ca 1500.

Med endnu flere kriser i Afrika, kan det med sikkerhed forventes, at tilstrømningen af afrikanere til Europa i 2007, vil slå nye rekorder.

Løsningen for Europa, er ikke at øge bevillingerne til immigration, som EU-Parlamentet netop har vedtaget her i midt i december.

Her har man bevilget 30 milliarder kroner i perioden 2007-2013. Pengene skal fordeles i fire forskellige fonde, der blandt andet skal støtte fælles oprationer ved de ydre grænser, asylbehandling og styrkelse af integration

Talsmand for EU`s justitskommissær, Franco Frattini, Friso Roscam-Abbing udtaler i denne forbindelse.

"Vi skal have det her igang, før drukne-sæsonen begynder igen. Det drejer sig ikke om at lukke Europa, men om at redde liv og afskrække ulovlige indvandrere og de menneskesmuglere, der udnytter dem."

Jo, det drejer sig om at lukke Europa.

Det europæiske grænseagentur Frontex har fra næste år et budget på 250. millioner kroner, det er muligt det ikke er nok, men så må EU´s ledere finde nogle flere midler til en meget større, og tilstrækkelig kystbevogtning, samt midler til at oprette opsamlingslejre i Afrika.

Til Europa skal disse mennesker ikke. Uagtet, at Det Europæiske Råd for Flygtninge og Personer i Eksil, ECRE har en anden opfattelse.

Kilde: Dagbladet Politiken fredag den 15. december 2006.

Seneste INDSIGT-UDSYN

Den seneste udgave af INDSIGT-UDSYN er sendt ud til vores abonnementer og medlemmer. Du kan læse den forrige.