08.08.2004

Georg Metz anklager

Har forudsætningerne for at forstå, men nægter at se virkeligheden i øjnene

I Information weekend 31. juli-1.august 2004 skriver Georg Metz under overskriften ”Den rådnende nation”.

Det er en lille sommerhilsen fra Metz, der har forladt det ’indestængte og lumre Danmark’.

G. Metz har slået sig ned i det franske landskab med udsigt over vinbjergene og Paul Cezannes foretrukne motiv Mont St.Victoire.

Man kan næsten misunde den gode Metz situationen.

Men der er noget, der bryder ferieidyllen.

Georg Metz sidder og læser den seriøse franske avis Liberation og tvinges herved til at sende tankerne hjem til Danmark.

Dagbladet Liberation bringer nemlig en artikel om Danmark og debatten om udlændingeloven.

Det er lige før, man kan høre Metz udbryde: ”Satans, skal  jeg nu belemres med omtale af denne politiske pøbel her i dette åndsfrihedens land ?”

Det har virkelig sat nogle spor. Georg Metz skriver bl.a.:

”Artiklen i Libé gennemgår den danske regerings og regeringsstøttepartiets fremmedpolitik, Ekstremt højreorienteret og fremmedfjendsk:

Således defineres Dansk Folkeparti, når alt kommer til alt, med fuld ret. Hvorledes skulle man ellers sammenfatte den politiske virkelighed i dette lille distante nordiske land, end at dette for tiden regeres af en magtfuldkommen højrekoalition med en udtalt mentalitet som Bush i Amerika, støtter af fremmedhadske religiøse fanatikere, rene ekstremister på den yderste højrefløj, en udefra relevant virkelighedsbetragtning som yderligere understreges af det pågældende danske partis og dermed regeringens bemærkelsesværdige dyrkelse af småborgerlig intolerance og uoplysthed formuleret af to uforsonlige for ikke at sige hadefulde levebrødspræstepolitiker a la Ian Paisly.

Set sydfra må disse eksotiske skikkelser opfattes som svovldunstende ætlinge af den efterlutheranske protestantisme, vel at mærke den der hærgede det nordeuropæiske med forfølgelser og heksebrændinger - åbenbart for ikke at stikke op for bollemælk og en gang for alle udkonkurrere katolikkerne i brutalitet og inkvisitionsiver.

Hellere død end vantro, kristen først og sidst.”

Ja, Metz er rasende !

Det er bl.a. Pia Kjærsgaard og Bertel Haarder, der må stå for skud. Deres ”forbrydelse” er, at de ønsker en stram udlændingelov, og for Pia Kjærsgaards vedkommende, at hun ønsker flest mulig fremmede hjemsendt.

Metz fortsætter med følgende:

”Således må enhver politisk iagttager - også fransk - med respekt for realiteterne - beskrive indhold og mål for et fænomen som Dansk Folkeparti, der indholdsmæssigt ligger på linje med Le Pens usympatiske nationalister.

Denne smertelige, men desværre rimelige sammenligning med de mest uhyggelige bevægelser i tiden, som sagt Le Pen og de flamske nationalister længere nordpå, samt ikke at forglemme USA's kristne fundamentalister og Bushs fløj af aggressive republikanere er slående og beskæmmende.”

Den lange artikel fra Metz kan man uden overdrivelse kalde et totalopgør med alt, hvad der rører sig af politisk modstand mod fremmedgørelsen af Danmark.

Det er næsten et anklageskrift!

Gad vide om Metz har siddet i det franske landskab og tænkt på Emile Zola og sagt til sig  selv: ”Jeg laver et åbent brev. Et J´accuse – Jeg anklager.”

Vi må tage ’kløene’, som de kommer. Det er ikke tilfældigt, at den slags barske tiltag kommer nu.

Der er ikke så lang tid til et kommende folketingsvalg, her vil den kulturradikale kreds af meningsdannere gøre et kraftigt forsøg på at få væltet den regering, der har ændret på  fremmedlovgivningen.

De hader og foragter os og betragter os som en uvidende og afstumpet hob, der i princippet ikke burde ha’ nogen indflydelse på Danmarks fremtid.

De kan ikke glemme, at deres store humanistiske drøm om det multikulturelle samfund er blevet underkendt af et flertal af vælgerne.

De er fornærmet over, at flere og flere danskere opdager, at der er mange negative træk i det multikulturelle samfund.

De vælger trods en del intellektuel bagage at se bort fra de stærkt totalitære træk, der findes i Islam.

En person som Georg Metz, der er belæst og udstyret med et skarpt hoved, har alle forudsætninger for at forstå, hvorfor mange er dybt bekymret over udviklingen i Danmark og det øvrige Europa.

Men Metz og mange andre med ham vælger at pudse deres ideologiske forfængelighed.

De har besluttet ikke at ville se forskellen på europæisk tradition og den islamiske.

’Vi er jo alle mennesker’, som man siger i den kulturradikale lejr.

De vil med alle midler forsøge at bringe situationen tilbage, som den var før den nuværende regerings tiltrædelse.

Derfor må der mobiliseres mest mulig modstand overfor de kulturradikale og deres multikulturelle planer.

Danmark er ikke et indvandrerland for en ideologisk besluttet indvandring.

Vi er ikke åbne overfor begreber som hævn og gengældelse. Vi vil ikke for nogen pris affinde os med, at kvinder officielt opfattes som mindreværdige.

Som sangskribenten Ulf Lundell skriver i sin sang ” Åbent landskab”

”Jeg ka´ bedst med fred og frihed for både krop og sjæl. Hvis du kommer fuld af stridslyst, så ser jeg helst din hæl.”

Bestil bøger her - fra
Den Danske Forening